• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cellen kleuren op basis van waarde in andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ajoutame

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Ik wil graag een volgmodel maken waarin de ontwikkeling van kinderen op meerdere vakgebieden gevolgd kan worden. Zie het bijgevoegde werkblad.
Kinderen komen binnen op school met een bepaald ontwikkelingsniveau per vak, uitgedrukt in een getal van 1 tot 60. Deze gegevens komen in de cellen B4-B7. Bij rekenen staat een beginniveau van 18. Ik wil nu dat C25-T25 automatisch grijs wordt ingekleurd. Hoe doe ik dat?
Vervolgens moet na elke toetsperiode de balk verder aangevuld worden, dus vanaf T25 verder naar rechts. In januari 2009 is een score behaald van 22 (B10). Hoe krijg ik het voor elkaar dat U25-X25 geel wordt ingekleurd? In juni 2009 is vervolgens een score gehaald van 28 (B16). Hoe krijg ik Y25-AD25 rood?
Zo moeten er nog meer toetsmomenten bij, waarbij van tevoren dus niet duidelijk is, welke scores behaald gaan worden en welke cellen dus welke kleur zullen krijgen?
Wie kan mij hierbij helpen? (ik ben enigszins in Excel thuis)

Bijlagen

Als je de verwijzing naar de cel gemengd (niet absoluut dus) maakt @Willem, dan kun je het gelijk doorvoeren naar beneden. ;)
<=$B4, <=$B10; <=$B16.

Nog meer voorwaarden

Met voorwaardelijke opmaak ben ik tot deze conclusie gekomen.

Willem,
Bedaankt voor je reactie. Tja, hoe simpel kan het zijn (als heb ik de syntaxis van je formule nog niet helemaal door).
Alleen: het is de bedoeling dat er (de komende schooljaren) nog meer toetsmomenten komen (die hadden er eigenlijk al bij gemoeten). Maar ik zie dat er maar 3 voorwaarden gedefinieerd kunnen worden in de voorwaardelijke opmaak. Hoe doe ik dat met de overige 8 waarden?

Gerben

Code:
=[COLOR="Red"]COLUMN()[/COLOR][COLOR="SeaGreen"]-2[/COLOR][COLOR="Blue"]<=$B$4[/COLOR]
Column() geeft het nummer van de kolom weer voor cel C25 is dat 3 (3e kolom)
Trek daar 2 vanaf en je houd 1 over. dit is dan weer gelijk aan cel C23
Dit wordt dan weer vergeleken met cel B4
Hoe doe ik dat met de overige 8 waarden?
Overstappen naar excel 2007 is eenvoudigst (makkelijk antwoord hè :D:D)
Cellen kleuren via VBA gaat ook maar is een stuk ingewikkelder en daar ben ik niet zo in thuis.
Iemand anders misschien?

Willem,

Dan lijkt me Excel 2007 de makkelijkste oplossing.
Bedankt voor je hulp. Hier kan ik weer verder mee!

Gerben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan