• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cellen niet gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

DesireeH

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2015
Ik loop opnieuw vast.

Ik heb de volgende formule staan:

Kolom B: Gewerkte uren
Kolom C: Verlofuren (met formule: =IF(B8<12;12-B8;0))

Wanneer ik kolom B leeg laat, maakt excel wel de som in kolom c alsof er 0 staat. Als ik niets invul, moet excel eigenlijk geen berekening maken. Kan dit anders?

Alvast bedankt.

Zoiets?
Code:
=if(b8="";"";IF(B8<12;12-B8;0))

Laatst bewerkt:
Dit?
Code:
=IF(AND(B8>0;B8<12);12-B8;"")

Laatst bewerkt:
Is dit de definitieve Ed ?
Ik heb inmiddels drie mailtjes ontvangen. :d

Of:
Code:
=if(b8>0;Max(0;12-b8);"")

Er ging iets niet goed met hoofd- en kleine letters dus ik heb e.e.a geprobeerd.
Bij jou is in het code blok ook alles kleine letters :)

Edit:
Nu gaat het wel weer goed. Vreemd.

Laatst bewerkt:
De eerste van HSV lijkt me beter: ik neem aan dat iemand op 0 gewerkte uren kan uitkomen, hetgeen wat anders is dan dat er niets is ingevuld... :rolleyes:

Daar werkt de >0 controle ook op.

Er ging iets niet goed met hoofd- en kleine letters dus ik heb e.e.a geprobeerd.
Bij jou is in het code blok ook alles kleine letters :)

Edit:
Nu gaat het wel weer goed. Vreemd.

Ik doe dit rechtstreeks in het reageervenster; vandaar dat ik in het eerste bericht ook een haakje teveel had (net als Desiree).:rolleyes:

Ja, ik trapte er ook in ;)

Daar werkt de >0 controle ook op.
Ja, dat is 't hem nou juist.
Volgens mij moet ingeval van B8 = 0 het resultaat 12 zijn: 0 gewerkte uren betekent 12 verlofuren.
En B8 = "" moet "" opleveren.

Wat mij betreft mag Desiree het zeggen.

De formule van HSV had ik nodig! Nogmaals bedankt en sorry voor de verwarring van de )))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan