• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cellen niet meekopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaxExcel

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Ik zit met een probleem, ik wil een betalingskenmerk maken dat er zo uitziet:
klantkenmerk.artikelnummer/klantkenmerk.artikelnummer/

De gegevens vul ik zelf in op cellen op een werkblad, alleen als ik een macro maak en er is geen artikelnummmer of klantkenmerk ingevoerd in de cel dan ziet het er zo uit:

klantkenmerk.artikelnummer/klantkenmerk.artikelnummer/./././

Hoe krijg ik dat weg op het einde?

De tabel ziet er zo uit:

Ik heb dus een Macro gemaakt die bij elke regel het klantnummer en artikel nummer kopieert en er een punt en op het eind een slash tussenzet.
Dit heb ik standaard bij zo'n 20 regels gezet, als er maar iets op 10 regels staat heb ik dus 10x ./ erachter staan.

Laatst bewerkt:
bvb.

Code:
Range("A1").Value = Replace(vorige output,"./","")

Wigi

Bedankt voor je snelle antwoord Wigi, helaas werkt de formule niet aangezien de vorige output iedere keer anders is en ik dus geen standaard waarde in kan vullen daar.

Ik bedoelde dat op die plaats de tekst moet komen die je nu al hebt, incl. overtollige slashes en dots.

Het probleem is dat ik dat niet vantevoren weer aangezien er iedere keer een ander klantnummer/artikelnummer wordt ingevoerd.

Ik heb nu geen code, heb slecht een macro waarbij ik eerst de inhoud van regel 1 veld klantnummer kopieer, daarna een punt erbij zet en dan verder ga met regel 1 veld artikelnummer waarbij ik de inhoud kopieer en er een slash achter zet, vervolgens ga ik naar regel 2 enzovoorts tot regel 20.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan