• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege cellen niet meetellen op rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghastly

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jun 2019
Boys and girls

Ik ben al efkes op zoek naar een oplossing voor ons totaalrapport op school en ik krijg de formule maar niet opgelost.
Wij hebben op school in de 1ste graad 4 dagelijkse werken en 3 examenperiodes. Alle dagelijkse werken tellen even veel mee, de examens ook, maar onderling is de verdeling 40% voor DW, 60% voor examens.
Probleem is dat ik moet incalculeren dat een cijfer niet mee telt, als er niets ingevuld is. Dus als een leerling geen score krijgt op DW1 moeten de overige DW's dit opvangen en dus maar gedeeld worden door 3. Als er 2 ontbreken, van de anderen het gemiddelde nemen,...

In een functie ALS krijg ik niet genoeg formules genest om het te doen kloppen... Ik bereken eerst het totaal van de DW's, dan het totaal van de examens en dan met een ALS de verhouding dw-ex.

Kan er mij iemand helpen, voorbeeldje in bijlage?

Groeten

Bijlagen

Meerdere oplossingen mogelijk:
Een daar van:
Ietwat andere volgorde; heb eerst gemiddelde waarde van de DW en de EX bepaald om vervolgens de gewogen waarde te bepalen.

Bijlagen

Ze lijken mij alletwee juist, enkel Radar houdt ook rekening met de examens die ook kunnen ontbreken...

Heel hard bedankt mannen! Mijn directie zal tevreden zijn, maandag beginnen we met delibereren! ;-)

Dan kan het ook wel zo

Code:
=AVERAGEIFS(B3:H3;B2:H2;RIGHT(I2;2)&"*")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan