• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cellen niet opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Judithdoek

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2021
Hallo mensen,

Onderstaand een code waarin ik ook mijn probleem heb omschreven.

Code:
Sub gegevens_opslaan()
    Range("B4:F4").Copy
    Sheets ("Overzicht afspraken test2")
    Range ("A13")
    .PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
    Range ("B13")
    Application.CutCopyMode = False
    .Delete Shift:=xlToLeft[COLOR="#FF0000"] 'Ik wil hier graag de commando geven dat de cel alleen verwijdert mag worden wanneer deze leeg is.[/COLOR]
    Range ("C13")
    .Delete Shift:=xlToLeft [COLOR="#FF0000"]'Hetzelfde geldt voor hier.[/COLOR]
End Sub

Heeft iemand een code voor mij? Als er een voorbeeldbestand nodig is roept u maar. (In dit geval denk ik dat het overzichtelijker is zonder)

Laatst bewerkt:
Er zitten wat foutjes in jouw code. Bedoel je dit:
Code:
Sub gegevens_opslaan()
    Range("B4:F4").Copy
    Sheets("Overzicht afspraken test2").Range("A13").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
    If Range("B13").Value = "" Then
        Range("B13").Delete Shift:=xlToLeft  'Ik wil hier graag de commando geven dat de cel alleen verwijdert mag worden wanneer deze leeg is.
    End If
    If Range("C13").Value = "" Then
        Range("C13").Delete Shift:=xlToLeft  'Hetzelfde geldt voor hier.
    End If
End Sub

Mijn excuus de code werkt nog niet helemaal, ik zal hier morgen even op terug komen.

Overal waar je direct begint met "Range(....." "praat" je tegen het actieve werkblad. Als dat niet het werkblad is dat bedoeld is, dan zie je in mijn voorbeeld code hoe je specifiek naar een bepaald bereik op een bepaald tabblad verwijst.

Het werkt bedankt! Laatste vraagje: Kan ik ook een range selecteren bijv:
Code:
IF Range("B1:B70").Value = "" Then

Waarbij bijvoorbeeld B2, B5, B7, B25 leeg zijn (dit kan iedere keer verschillend zijn).

Dat de code ervoor zorgt dat alleen die lege regels opgeschoven worden (in dit geval xlUp)

Als ik een beetje vaag ben roept u maar, dan stuur ik even een voorbeeldbestand.

Maak gebruik van Specialcells. In dit geval Specialcells(4) (xlCellTypeBlanks)

Een voorbeeldbestand kan je net zo goed gelijk plaatsen.

Ik ga het uitproberen. Wanneer ik er niet uit kom, zal ik een voorbeeldbestand plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan