• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cellen niet overnemen in ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolandaaaah

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2021
Hallo,

Ik ben met een bestandje bezig, waarbij ik in kolom A nu als voorbeeld de letters van het alfabet heb gezet. In Kolom B, C, D heb ik in een aantal rijen cijfers 1-3 ingevuld.
Ik zou graag in tabblad2 alle rijen zien, waar in tabblad 1 in kolom B een waarde is ingevuld (indien mogelijk oplopend, maar dat is niet noodzakelijk) en waarbij de lege rijen in die kolom worden genegeerd. Maar mocht er later in Tabblad 1 nog wel een waarde worden toegevoegd in kolom B, zou ik willen dat die regel dan daarna alsnog in Tabblad 2 wordt weergegeven.
Alle waardes van kolom C zou ik in tabblad 3 willen weergeven en van kolom D, zou ik graag in tabblad 4 zien.

Wie kan mij hiermee helpen?

Al vast bedank!

Bijlagen

Het uiteindelijke bestand zal een lijst met diagnoses bevatten in kolom A tabblad 1. De waardes in kolom B, C, D zijn de regio’s waar deze diagnoses zich kunnen voordoen.
In tabblad 2 zou ik dan een verzameling van alle diagnoses willen, die zich in die regio kunnen voordoen (bijvoorbeeld enkel) en in tabblad 3 alle diagnoses van bijv de knie.

Het uiteindelijke bestand zal waarschijnlijk 150-200 rijen bevatten met mogelijke diagnoses. En 20-30 kolommen bevatten met locaties (en dus ook 20-30 tabbladen, hoewel het fijn zou zijn om een aantal daarvan te combineren, indien dat mogelijk zou zijn).

Laatst bewerkt:
Maak een simpele tabel met als kolommen:
Diagnose
Regio

En eventuele andere kolommen, zoals:
Datum
Aantal
... (één kolom voor elke andere soort informatie je nodig hebt om op te groeperen)

In die tabel vul je je gegevens in, 1 rij voor 1 "meting".

Voor je overzicht(en) klik je op Invoegen, Draaitabel en maak je je overzicht op basis van deze gegevenstabel.

Bedankt voor de reacties.
Misschien goed om nog wat te specificeren, het bestand moet uiteindelijk een database worden met informatie, die vervolgens (in een ander programma) gebruikt kan worden voor een soort stroom schema.

Ik wil dus geen tabellen of grafieken creëren, maar alleen een database. Dat zou in theorie in een tabblad kunnen, behalve dat dat dan erg onoverzichtelijk is, omdat we in een vervolgstap de gegevens per "regio' willen aanvullen/verwerken.

Ik had hier op het forum ook al gezocht en kwam een topic tegen waarvan ik het idee heb dat daar de oplossing werd gegeven die ik nodig had, behalve dat ik de bijlage niet kan zien waar de oplossing in staat die de vraagsteller het beste vond. De andere aangedragen oplossingen in dat topic werken niet in mijn bestand (met aanpassing), maar dat kan ook aan mij liggen. Ik was altijd in de veronderstelling dat ik best handig ben met excel, maar wat hier voor oplossingen worden aangedragen, dat is echt "next level"!

Dit is het topic waar het om gaat en de wat de beste oplossing lijkt is door zapatr gegeven, maar ik kan de bijlage waar naar wordt verwezen niet vinden...

https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/683883-Lege-cellen-negeren-bij-verwijzen?highlight=excel+lege+cellen+negeren

Bijlage is zo te zien verwijderd.
Probeer dit eens (met een stukje VBA)

Bijlagen

Misschien goed om nog wat te specificeren, het bestand moet uiteindelijk een database worden met informatie, die vervolgens (in een ander programma) gebruikt kan worden voor een soort stroom schema.

Des te meer reden om het te houden op één simpele tabel!!!!

Bijlage is zo te zien verwijderd.
Probeer dit eens (met een stukje VBA)

Dit is precies wat ik bedoel!!!
Alleen ik krijg het niet toegepast in mijn eigen document.... Ik heb al verschillende dingen geprobeerd aan te passen, zoals Range aanpassen van A2:U200 en ook Range.AutoFilter heb ik geprobeerd aan te passen, maar zonder het gewenste resultaat.

Ik zie nu even niet meer waar ik een aanpassing moet doen...

Ik heb heb bestand zoals ik hem nu heb even toegevoegd. Ik heb tot nu toe geprobeerd om dmv formules het effect te bereiken dat ik wil. Werkt aardig (als je vanaf tabblad 2 er nog overheen gaat sorteren op waarde oplopend), maar is vrij omslachtig en als je later in het eerste tabblad (diagnoses) nog wat wijzigt, dan wordt dat niet meer weergegeven...

Bedankt al vast voor alle moeite!

Bijlagen

Volgens mij sluit de vraag niet aan met het bestand tenzij je met regio een lichaamsdeel bedoelt. Wat je er verder mee wil is ook niet echt duidelijk. Met Power Query is van het geheel eenvoudig een tabel te maken.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan