• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege cellen optellen na bewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

krisss

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2011
Het bestandje in bijlage is een aanwezigheidslijst van mijn team. Als er iets in de cellen is ingevuld wil dit zeggen dat die medewerker niet aanwezig is.
Onderaan elke kolom zou ik willen zien hoeveel medewerkers ik elke voor- en namiddag aanwezig heb. Ik weet dat je hiervoor het aantal lege cellen per kolom zou kunnen optellen.

Laura, Janah en Cansu zijn echter nog in stage. Omdat zij daardoor minder productief zijn zouden zij maar voor de helft mogen meetellen (op de dagen dat ze aanwezig zijn). Met welke formule zou ik dit kunnen bewerkstelligen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Kris

Bijlagen

Bv, simpele benadering maar héél flexibel als personen wijzigen ...

Bijlagen

Ik vind de oplossing van Digicafee persoonlijk beter en korter. Maar wanneer je toch je eigen opmaak wilt behouden:

Code:
=AANTAL.LEGE.CELLEN(B3:B22)-0,5*(SOMPRODUCT(($A$3:$A$22=$A$4)*(B3:B22=""))+SOMPRODUCT((A$3:$A$22=$A$12)*(B3:B22=""))+SOMPRODUCT(($A$3:$A$22=$A$14)*(B3:B22="")))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan