• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege cellen rood laten kleuren bij verstrijken datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niekkkosss

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2021
Hallo,

Wie zou mij kunnen helpen, ik ben bezig met een planningslijst t.b.v. doorlooptijden.
Nu ben ik op zoek naar hoe het mogelijk is om in Excel wanneer cellen die voor de datum staan niet gevuld zijn met een waarde rood kunnen worden wanneer de datum is verstreken.
In de lijst zijn de taken af te vinken met de cijfers 1,2,3 en 4, deze tonen dan ene groen vinkje, groen rondje, oranje vlag en rode vlag.
De bedoeling is dan ook dat de overgebleven taken die niet gevuld zijn kleuren als de datum is verstreken.

Zijn er mensen die hier het antwoord voor hebben of een idee hoe het mogelijk is?
in onderstaande een afdruk van de lijst, cellen die leeg blijven en datum is verstreken moeten dan rood worden.

Knipsel.PNG

Met voorwaardelijke opmaak als datum van vandaag groter is als eind datum kleur dan rood

Dat doe je op de zelfde manier als de voorwaardelijke opmaak gelijk u vlagjes

Als je enkel een screenshot plaatst vermoed ik dat je wel weg kan met volgende formule.
Bij voorwaardelijke opmaak kies je voor formule, en dan deze formule:

Code:
= EN(A3 =""; A$2<VANDAAG())

Zo... even naar 'voorwaardelijke opmaak' en dan regels beheren, en dat bestudeer je maar even.
Let er in de toekomst gewoon 's op dat je met zo'n screenshot amper een goed antwoord mag verwachten.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan