• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cellen uit kolom verwijderen. (vba)

• Onderwerp starter Onderwerp starter svk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

svk

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2010
Hallo,

ik ben bezig in Excel met macros in visual basic. Ik heb nu een macro gemaakt waarmee ik automatisch een kolom aanmaak met getallen erin. Dit wordt gebaseerd op een minimaal getal en maximaal getal. Zie onderstaande plaatjes.

34h6lvr.jpg

2rfslde.jpg

91000m.jpg

In het eerste plaatje is te zien dat het goed gaat.
In het tweede plaatje is te zien dat bij een hogere beginwaarde er een gat gaat onstaan in de kolom.
Het derde plaatje is zoals ik het graag zou willen hebben.

Is er een code om het gat tussen de waardes te verwijderen?
Hieronder ook nog de code van mijn huidige file.

Code:
Sub Diepte()

Dim a, b, c As Integer
a = 90
b = 110
Range("K11:K48") = ("")
For c = 0 To 35

If (b + ((c - 1) * 100)) < Range("K5") And (c * 100) > Range("K4") Then
    Cells(11 + c, 12) = (c * 100)
    ElseIf (a + ((c - 1) * 100)) > Range("K5") And (b + ((c - 2) * 100)) < Range("K5") Then
    Cells(11 + c, 12) = Range("K5")
    ElseIf (a + ((c - 1) * 100)) < Range("K5") And (b + ((c - 1) * 100)) > Range("K5") Then
    Cells(11 + c, 12) = Range("K5")
    ElseIf IsEmpty(Cells(12 + c, 3).Value) Then
    Cells(11 + c, 12) = ("")
    Else:
    'kleuren geven
    End If
        Cells(11, 12) = Range("K4")
Next c

End Sub

MvG

Ja dit werkt. Bedankt voor de hulp! Nog 1 probleemje. Als er geen lege cellen in staan, dan wordt er een foutmeldig gegeven. Dit gebeurd als als er een beginwaarde onder de 90 wordt gekozen.

MvG

Toch nog een vraagje:

Als ik iets in de cel ernaast zet, en run de macro dan, dan zegt de macro dat hij geen cellen kan vinden. Run-time error '1004', no cells were found.

Hoe is dit op te lossen?

MvG

Kun je iets specifieker aanduiden wat je bedoelt met "in de cel ernaast "? Naast welke cel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan