• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege cellen vermenigvuldigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

oneder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2009
Berichten
4
Goedemiddag,

Ik heb in excel twee kolommen met getallen. De eerste kolom loopt van d3 tot en met d21 de tweede kolom loopt vanaf f3 tot en met f21. Echter zijn niet alle cellen in de kolommen voorzien van cijfers. In een derde kolom (g3 tot en met g21) wil ik nu de twee voorgaande kolommen laten vermenigvuldigen, bij de cellen die een cijfer bevatten is dat geen probleem. Maar bij de lege cellen krijg ik een foutmelding (#WAARDE!).

Het is de bedoeling dat ik alle uitkomsten die ik uiteindelijk in mijn derde kolom zal vinden ook nog netjes bij elkaar op kan tellen.

Ik hoop dat er hier iemand is die mij bij dit probleem kan helpen, zodat ik gauw met mijn project verder kan.

Bij voorbaat dank,

Jan
 
Ik zat een beetje door oude topics te struinen en niet zonder resultaat. Volgens mij heb ik zelf al mijn probleem opgelost. Met deze formule, =ALS.FOUT(d11*f11;""), heb ik het verholpen.

Als ik weer problemen tegenkom post ik ze wel..

thanks anyway,

Jan
 
Code:
=ALS(ISFOUT(D11*F11);"";D11*F11)

Mvg

Rudi
 
Zet de vraag dan maar op opgelost oneder :thumb:
 
opgelost aangevinkt:)

Ik wist nog niet dat dat gebruikelijk was op dit forum. Wel handige optie in ieder geval!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan