• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege cellen verwijderen of naar de eerst volgende lege cel gaan in een kolom.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sloekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Ik heb een boodschappenlijst.
Ik heb op het net gezocht maar niets kunnen vinden wat mij verder hielp.

nu wil ik als ik een vinkje plaats dat dan in een andere kolom dit komt te staan maar dan in een eerst volgende lege cel in b.v. n3
en als ik het aantal invoer dat deze dan in m3 komt te staan zover heb ik dit voor elkaar maar ga ik nu naar a6 vul ik daar wat in dan gaat deze niet naar de eerst volgende lege
cel in kolom n en m heeft iemand hier wat voor.

B.V.D

Gr Sloekie

zie voorbeeld:Bekijk bijlage boodschappenlijst.xlsm

Gewoon een opgenomen sorteermacro opgenomen en achter een button gehangen.

Bijlagen

kan dit ook zonder een knop dat het gelijk op een eerst volgende lege komt, en dat het aantal ook mee gaat?

Gr. Sloekie

Alles onder elkaar en dan een filter toepassen is een alternatieve oplossing
Geen checkbox maar gewoon dubbel klikken.

Bijlagen

kun je ook de supermarkten +het product zo filteren dat deze apart komen te staan in blad 2 ?

B.v Brood bij de aldi en fris bij de lidl dus alles wat bij de aldi gehaald wordt apart en alles bij de lidl enzovoort

Gr. Sloekie

Haal je het brood altijd bij de aldi en het fris bij de Lidl of is het ook wel eens omgekeerd?

Dat hangt er vanaf waar ik de meeste boodschappen weg haal het kan ook bij de jumbo zijn of AH.

Ik zat er aan te denken om een keuze lijst of zoiets.

Gr.Sloekie

Alles onder elkaar zetten dan aanvinken wat je wilt hebben en de winkel erbij kiezen

Daarna kun je via het filter kiezen en sorteren wat je waar wilt kopen.

Bijlagen

Ik zoek eigenlijk iets in de richting van Wieter.

Waar als ik een winkel b.v jumbo heb gekozen deze dan in kolom neer zet van b.v jumbo met het artikel en aantal.

ik moet de keuze lijst nog in maken.

zie bijlage:Bekijk bijlage Boodschappen .xlsx

Gr. Sloekie

De oplossing van wieter is ook te realiseren (zonder verborgen kolommen) via draaitabellen

Ik vind ze allebei goed, ik kan hier wel wat mee.

Mag jullie beide bedanken :thumb::thumb:

Gr.Sloekie

En welke van de vier bedank je niet? Vergeet ook niet de vraag op opgelost te zetten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan