• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cellen vullen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickb1992

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2016
Hallo,
Ik probeer een lijst op alfabetische volgorde te sorteren maar het betreft meerdere rijen en kolommen. Om dit te doen wil ik eerst van links naar rechts sorteren en vervolgens van boven naar beneden. Nu wil het zo dat van links naar rechts sorteren niet gaat met lege vakken. Hiervoor wil ik lege vakken vullen met een z. Helaas krijg ik bij iedere manier steeds de melding "er zijn geen cellen gevonden". Ik heb de tabel al als waarde gekopieerd zodat de lege cellen ook echt leeg zijn.
Wat kan ik doen?!?

De lege cellen zijn dus niet leeg, ze bevatten een tekst met 0 karakters (dit kan gebeuren bij sommige data dumps). Als je zo'n net niet lege cel selecteert en je drukt de delete toets zal Excel ze wel vinden.

van links naar rechts sorteren

Ah dat zou wel eens kunnen. Nu heb ik door middel van filters de vakjes gevuld met een z.
Nu wil ik de regels sorteren van a naar z. Dit gaat goed alleen krijg ik deze sortering niet doorgetrokken, en gezien het 11500 regels zijn, is dit handmatig niet te doen.
Heeft iemand hier tips voor?

Voorbeeld:
Loc1 Loc2 Loc3
a12 a14 c13
b16 a12
k6 H12
Dit moet naar
Loc1 Loc2 Loc3
a12 a14 c13
a12 b16
H12 k6

Om vervolgens de Loc1 weer op a/z te sorteren.

Nu zijn de lege plekken wel gevuld met een z waardoor ik wel kan filteren op regelniveau, maar er zijn 11500 regels en ik wil de gehele kolom dus filteren van links naar rechts op deze manier

Zo iets:

Code:
Sub SorteerAlles()
    Dim oRow As Range
    For Each oRow In ActiveSheet.UsedRange.Rows
        oRow.Sort oRow, xlAscending, , , , , , xlNo, , , xlSortRows
    Next
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan