• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die 3 komt omdat bijvoorbeeld =ALS($I$7<$G$7;0;1) een 1 oplevert, want beide cellen hebben dezelfde waarde. In dit geval zijn ze beide leeg.
Dat doe je 3x en telt ze bij elkaar op, en dat is dus samen 3.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Edmoor,

Ik begrijp de oorzaak van die 3, maar ik wil graag weten hoe ik het kan oplossen
 
Ik vroeg me dus af of die formule wel klopt.
Moeten die 0 en 1 niet andersom?
 
Hoewel je nog tot ± mei volgend jaar de tijd hebt, wordt het wel heel erg lastig om in iedere cel een nieuwe formule te maken en hopen dat daar geen foutje ingeslopen is (zie opmerking @edmoor)

Met een paar hulpkolommen en de functie SOM.ALS() staan in alle kolommen dezelfde formule waardoor de kans op fouten aanzienlijk afneemt.

Kleine tip: Zorg er eerst voor dat je sheet netjes gevuld is en alle formules dat doen wat jij voor ogen hebt. Daarna kan je altijd de layout opmaken en wat handigheidjes (sorteermacro) toevoegen.
Bekijk bijlage WK poule 2014 voorbereiding (V&A).xlsx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan