Lege DropDownList Value met Database (Oracle)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quindoo

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Hallo,

Ik kom tegen een probleem aan, waar ik niet aan uit kom.

Ik ben bezig met een bewerk en een toevoeg pagina te maken waarin een DropDownList zit. Deze haalt dus gegevens uit een andere TABLE binnen mijn Oracle database.

Nu wil ik een extra value toevoegen waarin een leeg veld komt, en die dus ook als standaard wordt gekozen. ( momenteel wordt de eerste column uit mijn TABLE gekozen bij de page load ) Hieronder staat de code die ik gebruik:

Code:
public void DropDown()
    {
        OracleCommand command = new OracleCommand("SELECT * FROM LEVERANCIERS ORDER BY NAAM", new OracleConnection("User Id=Examen;Password=Examen;Data Source=192.168.1.10"));
        command.Connection.Open();

OracleDataReader drpValues;
        drpValues = command.ExecuteReader();

drpLeverancier.DataSource = drpValues;
        drpLeverancier.DataValueField = "Leverancier_ID";
        drpLeverancier.DataTextField = "Naam";
        drpLeverancier.DataBind();

command.Connection.Close();
        command.Connection.Dispose();
    }

Nu wil ik de value ook gebruiken bij een INSERT INTO statement en eventueel een UPDATE statement, dit krijg ik echter ook niet aan de praat. Ik probeer dan het volgende:

Code:
"INSERT INTO CONTACTPERSONEN (CONTACTPERSOON_ID, VOORNAAM, ACHTERNAAM, TELEFOON, FAX, EMAIL) VALUES (default, '" + tbxVoornaam.Text + "', '" + tbxAchternaam.Text + "', '" + tbxTelefoon.Text + "', '" + tbxFax.Text + "', '" + tbxEmail.Text + "')";

En heb dus al geprobeerd om in dit geval 'LEVERANCIER' erbij te plaatsen en achter values heb ik dan '" + drpLeverancier.Text + " geprobeerd, maar ook SelectedValue, DataTextField etc..

Heb ik steeds de verkeerde gepakt om dit werkend te krijgen?

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen..

Met vriendelijke groet,

Quindoo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan