Lege kast gekocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

john3948

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2005
Ik heb een lege kast gekocht, alleen Win98 draait erop, verder is t niet veel, 1 harde schijf..

Het is een compaq Pentium 3 233 nog iets ;)

nu wil ik graag ff van iemand horen wat voor videokaart ik moet kopen, en welke geluidskaart, en wat nog meer makkelijk is, en of ik dat er zelf in kan zetten? (er blijkt een PCI poort in te zitten is me verteld :p)

Tmag ongeveer 150,-/200,- totaal kosten.

alvast super bedankt!

John!

koop de eenvoudigste pci geluidskaart, wat videokaart betreft dan moet je eert weten of je een AGP slot hebt, waarschijnlijk zit daar je huidige videokaart in. Een 32 tot 64 mb kaart zou waarschijnlijk nog wel gaan maar koop a.u.b niet de duurste videkaart die je kunt krijgen want dat gaat niet werken. Je zou voor 25 euro klaar kunnen zijn als je je aankopen doet via marktplaats.nl.

P.s, woon in de buurt van Sliedrecht dan heb ik nog wel een geluidskaart liggen, een eenvoudige vodekrt van rond de 4 mb gaat ook nog wel lukken. Ga je naar de lokale computerboer dan ben je 12,50 euro kwijt voor je geluidskaart en zo'n 40 euro voor de videokaart, via marktplaats waarschijnlijk 25 euro.

ps kijk even of de website naar de specs van jouw compaq, zie je gelijk hoeveelpcs-sloten je hebt en evt een agp-slot

Kijk bijv. voor een soundblaster live geluidskaart (marktplaats 10/15 euro) en een geforce 2 videokaart (32mb ofzo) die niet veel duurder zal zijn. Kunnen allebij in die pc en zijn goed van kwaliteit..

Geplaatst door wynand

Das een AGP :)

Dat klopt, en geen pci-e, waar een moederbord met een pentium 3 echt geen gebruik van maakt.

De vraagsteller doelde gewoon op een 'gewone' pci-slot, en ja die zit er wel op.

Ging het niet over AGP? oops, 2 topics door elkaar aant halen denk ik...:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan