• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

11221122

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2010
Hallo,

Ik heb een factuur in exel gemaakt met een database erachter. En als ik ik het artikel nummer intyp komt automatisch het product en prijs te staan. Maar nu is mijn vraag.

Als ik geen artikel nummer invoer en dus geen artikel in mijn factuur heb staat er achter die regel toch prijs € 0,00. Dat is lochisch want in een leeg artikel nummer is gelijk aan 0 euro. Maar dan staan er op alle lege regels in mijn factuur € 0,00. Dit wil ik dus niet. Maar als ik die € 0,00 verwijder uit de tabel verwijder ik de code ook. Dus kan ik ergens instellen dan de waarde € 0,00 gelijk is aan een leeg vakje oid? Of die € 0,00 verwijderen maar dat de code blijft staan?

Mvg.

Je kunt in de opties van Excel aangeven dat nulwaarden niet getoond worden.
Afhankelijk van je Excelversie
Bijvoorbeeld bij
-Extra - Opties - tabblad weergeven.
- Officeknop - Opties voor Excel - Geavanceerd

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste 11221122 ;)

Zonder bestandje is het moeilijk hé.

Met de volgende formule moet het wel lukken.

Formule staat in C3

=ALS(A3="";"";B3)

In A3 staat het artikel.
In B3 staat de prijs.

Dus als er geen artikel is ingevuld krijg je een lege cel anders wordt de prijs vermeld.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
11221122,

Als je voor de formule die zoekt op A1 (neem aan dat je daar het artikel nr. zet)
Code:
=ALS(A1="";""; jouw formule)
Of snap ik het niet.

Ik heb de status op opgelost gezet.

Bedankt voor jullie hulp! :thumb:

Mvg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan