• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege kolommen en regels in 1x verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marion001

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Ik werk met Excel 2007 en heb een werkblad met verschillende kolommen en rechts ernaast wil ik blanco kolommen verwijderen en eronder tig blanco regels.

Het is me echter niet helemaal duidelijk hoe ik dat moet doen....?
Ik kom tot shift/end, dan staat er dus eindmodus, shift/pijltje naar beneden, dan wordt inderdaad alles geselecteerd en verder weet ik het helaas niet...

Ik hoop dat iemand het mij kan uitleggen, liefst in Jip en Janneke taal... ;)

Als je het bereik met daarin de rijen die je wilt wissen geselecteerd hebt doe je het volgende (met muisaanwijzer binnen de selectie):

rechtermuisknop >> Verwijderen >> Hele Rij >> OK

Idem voor kolommen, maar dan selecteer je uiteraard Hele Kolom

Dat lukt me dus niet en die duizenden regels blijven gewoon staan.....?

Ja natuurlijk blijven die staan, je kan die regels en kolommen niet verwijderen.
Je kan wel het overbodige bereik (kolommen en rijen) verbergen.

en verbergen kan door de breedte (bij kolommen) of hoogte (bij rijen) op 0 te zetten

Ik begrijp er helemaal niets van.....

Ik wil juist die overbodige rijen en kolommen verwijderen, want mijn bestand wordt maar groter en groter

Dat heeft niets te maken met de aanwezigheid van rijen en kolommen.
Dat heeft te maken door verkeerd gebruik van opmaakregels (voor hele kolommen en hele rijen)
en door verwijzingen te gebruiken die verwijzen naar hele kolommen en hele rijen.

Pas dat aan en je komt al een heel eind.

Als je de rijen/kolommen op hoogte/breedte 0 zet blijft uw bestand even groot.

@Cobbe,

en als je ze verbergt niet?

Jawel, dat heeft geen invloed op de grootte van het bestand - verbergen = breedte 0 en hoogte 0

Ik heb 2 verschillende antwoorden gegeven:
1° voor het niet zichtbaar maken van rijen en kolommen
2° de grootte van het bestand naar normale proporties brengen.

Oeps,

ik had 2° over het hoofd gezien ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan