• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege kolommen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Van een bestand in bijlage heeft rij 1 een kolomtitel. Daaronder staan allemaal data. Ik wil de kolommen verwijderen waarvan onder de kolomtitel geen gevens ingevuld staan, met andere woorden de blanco kolommen verwijderen.

Manueel verwijderen is geen probleem, ik zoek een vba-code. Bovendien zijn de 'lege' kolommen niet steeds dezelfde !

dank !

Bekijk bijlage VGL_1.XLS

Laatst bewerkt:
Ik twijfel of de onderstaande oplossing voldoet aan uw wensen.
Regel 2 is een hulpregel, die kijkt of de kolom leeg is (die regel kan je verbergen).
Dan met 2 knoppen "verbergen" of "tonen"

Bekijk bijlage 192711

Hallo Wieter,

Dank alvast voor je reactie. Ik zoek eigenlijk wel iets anders zoals je zegt, maar uit dit leer ik ook wel weer wat bij ;)

Ik probeerde de lege kolommen te verwijderen, maar met onderstaande code lukt dat niet. Heb je hier een oplossing voor ?

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
   For j = 1 To 30
       Sheets("VGL_1").Columns(j).[COLOR="#FF0000"]Delete[/COLOR] = Sheets("VGL_1").Cells(2, j) = 0
   Next
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan