lege pagina na wordpress link facebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladycreative

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2011
Als op mijn Wordpress pagina de Facebook knop wordt ingedrukt verschijnt er een witte pagina. Niet de FB pagina die ik zou willen, dat er tevoorschijn komt. Alle overige icoontjes werken wel naar behoren. Wat kan ik hieraan veranderen zodat het gaat werken?

www.biancavandergun.nl

Als ik boven de facebook-link ga hangen met de muis verwijst die gewoon terug naar je website.
Dus klik ik erop, dan krijg ik (met enige vertraging) gewoon weer de hoofdpagina van je website te zien.

PS: Je hebt een mailto: link staan naar je e-mail adres als 'e-mail envelopje' op je website. Dat is makkelijk te oogsten door spammers... Ik raad je aan om een reactieformulier te programmeren op je website en de mailto: link z.s.m. weg te halen, zodat je e-mail adres nergens op de website te vinden/oogsten is.

Tijs.

Dank voor je reactie. Ik bedoel van WordPress naar fb toe. Niet van fb terug naar de website. Zal ook kijken naar het mail mapje. Dank je wel daarvoor.

Hang eens, op je eigen website, met je muiscursor boven het f (=Facebook) tekentje, rechts onderaan je webpagina (in hetzelfde blokje als waar ook het e-mail envelopje zich bevindt).
Dat verwijst naar je eigen website, en dat is wat ik bedoelde.
Wat bedoelde jij dan?

Tijs.

Ik wil dat het f tekentje verwijst naar de fb pagina en niet terug naar mijn website. Dus verwijst naar waar hij naar moet verwijzen. Begrijp je?

Zie hier voor (hopelijk) duidelijkheid hoe je de link naar jouw facebook pagina kunt vinden.
Dat moet je dan op een of andere manier op de hoofdpagina geprogrammeerd krijgen. Hoe je dát doet weet ik niet, want daarvoor ken ik WP niet goed (genoeg).

Tijs.

Even gekeken in de HTML:

Code:
 <a href="" target="_blank" title="facebook" class="social facebook"> facebook  </a>
Je moet uiteraard hier wel bij de 'href 'een link naar je Facebook-pagina in voeren ;).

Op welk script voer ik dat handmatig in?
Want achter het teken staat namelijk wel de URL.
De andere logo's werken wel naar behoren. Alleen fb pakt de link niet.

Ergens in je templates vermoed ik. Ik denk zelf footer.php

Zowel hier bij profiel : 1.JPG als hier 2.JPG staat dezelfde url ingevuld en nog toont hij een witte pagina.
Weet iemand in welke template de daadwerkelijke url handmatig ingevuld kan worden? Ik kan de juiste template niet vinden in de editor.

pages moet er tussen uit, klik maar eens op je eigen link op FB. En kijk dan hoe de link is.
De link is dus niet goed en werkt dus niet naar behoren.

Mijn facebookpagina is bijv. https://www.facebook.com/PraktijkHavayah
dus zonder pages ertussen. Ook mijn privé fb pagina is zonder pages.

Verder is een contactformulier wel gewenst, echter je kan ook je email adres coderen met deze plugin: Email Address Encoder
Omschrijving:

Email Address Encoder
A lightweight plugin to protect plain email addresses and mailto links from email-harvesting robots by encoding them into decimal and hexadecimal entities. Has effect on the posts, pages, comments, excerpts and text widgets. No UI, no shortcode, no JavaScript — just simple spam protection.

Op een door mij gemaakte website in WP van een hengelsportvereniging werkt dat perfect en heeft niemand spam. Maar moet je eerlijk zeggen, op mijn andere WP websites heeft niemand spam gekregen terwijl die websites niet deze plugin hebben.
Dus ja, als je zelf geen spam krijgt, zou ik het zo laten. Het kan dan altijd nog.

Heb je website bekeken.
Ga ik met mijn muis over de F dan zie ik je email.

Kijk maar:
ikkes3.jpg

Je ziet, mijn muis staat over de F en links in de browser zie je je contact.

Dat klopt dus niet.
Je moet het verandren in de footer van het thema.

Laatst bewerkt:
@femke98: En ik neem aan dat ladycreative daarna de webserver service moet herstarten om de verandering in werking te zetten?

Tijs.

Nee hoor! Nergens voor nodig.

Die verandering kan je gewoon in het thema doen (normaal gesproken, maar ik ken het thema verder niet)
Maar je vind dat normaal gesproken in de Widgets.

maar als je het via de style doet in de Direct Admin, dan is het een kwestie van veranderen, opslaan en klaar.

Maar ik denk niet dat ze het via de style.css hoeft te doen, want anders had ze daar wel iets over geschreven.

LOL: PHP4U heet ook femke98!!

(we geven op dezelfde tijd een antwoord, want toen ik type stond jouw antwoord er nog niet)

Laatst bewerkt:
Na de naam aangepast te hebben ( en nu dus geen pages meer ertussen) kan ik de link invullen zoals eerdere afbeeldingen, maar nog kom ik op een witte pagina terecht.
In de CSS gekeken maar zie geen optie om dit ergens ( dan maar) handmatig in te vullen. Ik zou daar ook de ingevulde link voor twitter tegen moeten komen.

ps.. heb geen last van spam, dus dat envelopje onderin laten we maar even zo.

Laatst bewerkt:
Ik kom nu weer uit op je website als ik op Facebook klik, dus er is wel iets veranderd.

Heb je het nu veranderd in Widgets of waar? Dat zou ik graag willen weten. (en anders moet ik het thema zelf even installeren, maar ja......het moet gewoon te veranderen zijn. En dat doet het ook wel, alleen veranderd het niet goed naar de juiste facebook pagina)

De twitter en andere zijn namelijk wel goed! Dus het kan wel!

Laatst bewerkt:
In beiden veranderd. Dus bij profiel en bij de SEO. Maar in de bron zegt hij dit: d.JPG
Dus hoe kom ik in het script van de bron om het daar neer te zetten?
En ja... hij moet het kunnen want de andere opties pakt hij wel gewoon idd.

"maar als je het via de style doet in de Direct Admin, dan is het een kwestie van veranderen, opslaan en klaar ". Bedoel je hier het script mee?

Laatst bewerkt:
Je hebt toch ook ergens de linkdin en je twitter veranderd? Daar moet je dus ook die Facebook veranderen.
Nu zie ik dat het wordt gelinkt (nog steeds) aan je website.

Je zou eens in de footer moeten kijken in je directadmin.
Dus DA opstarten, dan naar Domains, dan je naam, dan public_html, dan wp_content, dan naar je themes, dan je thema wat je gebruikt en dan zoeken naar footer.
Klik op Edit en kijk wat daar staat.

Even gekeken in de HTML:

Code:
 <a href="" target="_blank" title="facebook" class="social facebook"> facebook  </a>
Je moet uiteraard hier wel bij de 'href 'een link naar je Facebook-pagina in voeren ;).

PHP4U heeft hier gelijk. Je ziet het ook op het plaatje wat je zelf ingeeft. Dus als je nu naar footer gaat en je kijkt wat daar staat en het staat er zo, zoals op je plaatje,. dan moet je dit veranderen als

Code:
 <a href="https://https://www.facebook.com/biancavandergun.nl" target="_blank" title="facebook" class="social facebook"> facebook </a>

als dat je naam van je facebook is.

Edit: ik weet nu waarom deze niet pakte< we waren </a> vergeten achter facebook. Zelf niet gezien en PHP4U ook niet. Jammer, want dan had het al opgelost geweest.

Laatst bewerkt:
Code:
 <a href="https://www.facebook.com/biancavandergun.nl" target="_blank" title="facebook" class="social facebook"> facebook
Dan, hé ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan