• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege pagina niet printen (en automatisch nummeren)

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickylenders

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2013
Hallo,

Ik heb een opmaak in excel gemaakt van een offerte.
Hierbij wil ik in de eerste kolommen (a4 pagina breedte) een tekstvak invoegen waarbij ik omschrijving kan typen. Deze omschrijving loopt uiteen van 1 pagina tot soms 4 pagina's (afhankelijk van offerte). Deze pagina's worden onder elkaar gesorteerd.

De 2e rij kolommen (a4 pagina rechts hiernaast) staat een gespecificeerde rekening met prijslijst en formules. Deze is altijd 2 pagina's groot en staan onderelkaar gesorteerd.

Nu heb ik het volgende probleem met de automatische pagina nummering en het uitprinten. Wanneer ik in de eerste rij maar 1 a4 met tekst heb dan worden er 4 pagina's geprint (Pagina 1 en 2 met omschrijving en pagina 3 en 4 met gespecificeerde rekening). Omdat pagina 2 geen tekst bevat wil ik dat deze overgeslagen wordt en dat de automatische nummering dit aanpast.

Komt er op pagina 2 wel tekst te staan, dan moet deze wel uitgeprint worden.

Snappen jullie het nog?

KORTOM: Niet gebruikte pagina's, niet afdrukken.

alvast bedankt voor de reacties

Ik heb een Simpel voorbeeldje in de bijlage :)

bedankt!!!!!!
Bekijk bijlage HELPMIJ01.xlsx

Laatst bewerkt:
staat dat niet bij de instellingen van je printer.
zie blad eerst omlaag en dan opzij.
Gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan