• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege pagina's niet afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

PepijnWest

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Hallo

Mijn vraagje als volgt:

Is er een mogelijkheid om enkel pagina's af te drukken in Excel die tekst of een figuur bevatten. Zonder daar een selectie te moeten voor in te stellen (Bestand -> Afdrukken).
Want de selectie zou dan iedere keer anders moeten worden ingesteld.

Want nu druk ik op afdrukken, en krijg daarbij een hoop lege witte bladen.

Kan dit met een simpele instelling? Of zal dit voor de rubriek VBA zijn?

Alvast bedankt

Pepijn

Bijlagen

afdrukken geselecteerde bladen

in het overzicht ctrl toets ingedrukt houden, bladen selecteren (worden blauw), afdrukken, geselcteerde bladen. OPslaan als voor de volgende keer metdezelfde selectie.
Is dat wat?

Heb het al iets wat anders opgelost...

Via een macro selecteer ik de de kolommen die ik wil afgedrukt zien.
En stel zo het afdrukgebied in.
Aangezien het altijd dezelfde kolommen zijn...

Toch bedankt !

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met excel 2010. Ik kan geen macro's gebruiken en heb de formules in een kolom staan die (tot wat ik denk ) nodig is voor een heel jaar, dus een heleboel lege pagina's bij het afdrukken.
Het probleem is ook nog eens dat er mensen met dit bestand moeten werken die er totaal geen kennis van hebben en dus alleen maar invullen en uitdraaien als daar om gevraagd wordt. Het zijn ook nog eens steeds verschillende personen dus moet ik het eenvoudig houden, maar kom niet onder de formule uit in die ene kolom.
In de vorige versies kon ik aangeven dat lege cellen niet afgedrukt moesten worden maar kan deze functie nergens meer terug vinden en de overige opties is niet te doen om het telkens weer uit te leggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan