Lege plaatjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Berichten
245
Probleem met weergave plaatjes:

Wanneer ik bepaalde sites met foto's bezoek (aangemaakt met 'gallery v1') dan kan ik de foto's niet bekijken.

Er staat zo'n symbool alsof de foto niet op de server staat (zo'n melding krijg je ook als je bijv via rechtsklikken "view image" selecteert).

Het kan natuurlijk dat de maker van de pagina de foto's heeft verwijderd, maar niet de site heeft aangepast.

IExplorer, Netscape, Opera, Firefox, het maakt geen verschil.

Andere sites met foto's (ook met dat 'gallery v1" opgemaakt) kan ik wel gewoon bekijken.

Echter, wanneer ik op hetzelfde moment, met dezelfde internetverbinding naar dezelfde site ga, maar op een andere computer, dan kan ik gewoon wel alles bekijken.

Kan dit door een firewall komen of andere "beveiligingsinstelling" van de browsers zelf?

PC met het probleem: Win XP Pro, Norton AV en Norton firewall

PC zonder probleem: Win XP Pro, Norton AV en ZoneAlarm

Verder, meen ik, geen verschillen in instellingen tussen beide PC's.

Heeft iemand misschien tips om dit probleem op te lossen?

Bedankt!
 
Wat is de link van de site?
Heb je al een update opgehaald van java.com ?
 
Het is een site met wat geinige foto's van ter land ter zee:

http://www.degraaf.nu/

Misschien een domme vraag, maar is dat Java installeren makkelijk? Ik heb dat nooit apart geïnstalleerd (als het niet "in" een browserinstallatie was inbegrepen.
 
Ik kan ze dus ook gewoon zien, maar alleen met de ene computer, en niet met de ander.

Dat is juist het probleem.

De site is klaarblijkelijk niet het probleem, maar waarschijnlijk een instelling (of zoiets) op die ene computer bij mij.
 
Zet je firewall eens uit, en kijk of je ze dan wel kan zien.

En neem dit eens door.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reakties!

De Java update heeft helaas niet opgelost. Die link zal ik morgen doornemen/proberen.

Is het niet gevaarlijk om je firewall uit te zetten? Je leest altijd van die verhalen dat onbeschermde PC's binnen enkele minuten meteen door vanalles "geïnfecteerd" worden.
 
Geplaatst door Erial-C
Is het niet gevaarlijk om je firewall uit te zetten? Je leest altijd van die verhalen dat onbeschermde PC's binnen enkele minuten meteen door vanalles "geïnfecteerd" worden.

Och als je een goede virus scanner hebt draaien kan je wel een paar minuten je firewall uitschakelen, om te kijken of daar het probleem ligt.
Zet anders eerst de optie reclame onderdrukken eens uit.
 
Het is mijn Norton Firewall. Zodra ik die uitschakelde, verschenen de plaatjes.

Maar het is natuurlijk geen goed idee om mijn firewall maar uit te schakelen om een site te bekijken.

Is er een manier/instelling (in Norton?) om zoiets te omzeilen?
 
PS: is Norton personal firewall 2004 icm Norton Antivirus 2003 (beide wel continu geupdate)
 
Iemand nog een idee?

Vraag aan moderator:

Ik weet dat er ook een apart forum is voor antivirus, firewall enz vragen; kan/mag deze thread op deze plaats blijven, of moet hij verplaatst worden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan