lege records niet in rapport meenemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fotoka

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2010
Hoi,
Ik heb hier een simpele database voor het melden van incidenten per locatie. Nu zijn per melding niet alle records gevuld. Als ik nu een rapport wil maken, worden die lege records wel meegeteld. Is er een manier om te voorkomen dat die lege records in de rapporten terecht komen.

O, en ik ben nog niet zo heel handig met Access, dusss voorzichting antwoorden :P

Laatst bewerkt:
Uitgaande van je opmerking dat je een rapport wilt met het aantal incidenten per locatie, heb je de verkeerde gegevens gebruikt, en het verkeerde type query als bron van je rapport. Om met het laatste te beginnen: je wilt een overzicht hebben op basis van locaties. Dat maak je door in je query de knop <Totalen> aan te zetten, en te groeperen op Locatie. Verder heb je een telling nodig, om bij het juiste aantal te komen. Daarvoor gebruik je, als je een overzicht wilt van alle records, het ID veld. Of in ieder geval een record waarvan je zeker weet dat het voor elk record is ingevuld.
In bijgaand voorbeeldje heb ik e.e.a. aangepast.

Bijlagen

Ik weet niet of ik je vraag helemaal begrijp maar ik denk dat je het rapport wil filteren op alleen ingevulde meldingen. Het makkelijkste is om in het recordbron van je rapport in de betreffende kolom IS NOT NULL te zetten. Lege records zullen nu niet meer mee komen.

Ik heb in dit voorbeeld de recordbron van je rapport aangepast.

SELECT locatie.locatie, meldingen.cliëntincident, locatie.Id FROM locatie INNER JOIN meldingen ON locatie.Id = meldingen.locatie WHERE (((meldingen.cliëntincident) Is Not Null));

RapportEigenschap.jpg

Dank!
Ik heb het in mijn goede database nagemaakt, en het werkt.
Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan