• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege reeks niet in grafiek opnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HUTD

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2012
Berichten
54
Beste allemaal,

Het volgende probleempje waar ik mee zit is het automatisch laten aanpassen van grafieken.
Het kan namelijk ooit zo zijn dat een grafiek die 10 reeksen heeft, 2 lege reeksen bevat. Deze zou ik dan graag niet weergegeven willen hebben in een grafiek (en de legenda daarvan). Mochten deze 2 lege reeksen daarna wel waarden bevatten, dan moeten deze weer opgenomen worden in de grafiek.

Kortom er zou een vast gegevensbereik voor een grafiek moeten zijn waarbij lege reeksen niet meegenomen worden. En waneer ze wel gevuld zijn, dan moeten ze wel opgenomen worden.

Is dit mogelijk? (Wel of niet met gebruik van VBA)

Alvast bedankt en vriendelijke groet
 
Het kan in ieder geval via VBA. Technieken buiten dat ken ik persoonlijk niet, maar ik werk dan ook bijna exclusief met grafieken gegenereerd via VBA
 
Zou jij daar een voorbeeld van kunnen geven hoe ik zo'n grafiek moet maken?
Daar zou ik erg mee geholpen zijn!

Vr. Gr.
 
Dat kun je ook afvangen met een formule:

Code:
=ALS(A1="";NB();A1)

Post anders eens een bestandje met een aantal reeksen.
 
Bekijk bijlage Test.xlsm

Bij deze heb ik een voorbeeldje gemaakt met 2 grafieken waarvan een grafiek een aantal reeksen niet weer mag geven.
Het laatste tabblad geeft dit weer.

Wat voor een macro kan hier achter gezet worden zodat lege reeksen niet opgenomen worden in grafieken?
Dienen grafieken hiervoor compleet via vba gegenereerd te worden?

Succes en alvast bedankt voor jullie hulp
 
Misschien kan dit je verder helpen, zonder macro.
 

Bijlagen

  • Test_30102012_grafiek.xlsm
    26,6 KB · Weergaven: 48
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan