• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege regel in cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter cocko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cocko

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
Hallo Helpers,

Heeft er iemand enig idee waarom er in cellen met tekst soms een lege regel staat? In bijgevoegd bestand is te zien wat ik bedoel. Ook na automatische rijhoogte instelling (dubbelklik op de rij) blijft deze regel gewoon staan.

De kolom breder maken helpt uiteraard wel voor deze cel, echter dan komt er wel weer een andere cel met hetzelfde probleem.

Ik gebuik excel 2007

Voor het geval het alleen aan mijn excel-instellingen ligt heb ik ook even een pdf-je van de situatie bijgevoegd.

groeten Henk

Bijlagen

je tekst is precies zo lang dat er net een nieuwe regel ontstaat. Punt erachter maakt de tekst ietsjes langer en dan staat ook gerealiseerd op de volgende regel. Kolom tikkie breder maken lost het probleempje ook op

Ron

Bedankt voor de snelle reacties, echter mijn oorspronkelijke bestand is ca. 1000 rijen. Zelfs al ga ik overal een punt achter zetten dan hou je (volgens mij) nog steeds het probleem dat er af en toe zo'n grensgeval ontstaat. Hetzelfde geldt voor het breder maken van de kolom.

Het probleem voor 1 rij op lossen is heel eenvoudig, maar voor alle rijen wordt het volgens mij lastig. Kan het wat te maken hebben met lettertypes of opmaakinstellingen?

Nee, je geeft zelf al aan dat iedere oplossing zijn eigen problemen geeft. Letter type verkleinen bij de een geeft problemen bij de ander. Kolom verbreden lost het voor 23 rijen op en creeert het probleem bij 26 andere. En zo voort.
Maar als er zoveel rijen zijn dan kan die enkele witregel toch niet zo'n probleem zijn

Als met opmaakinstellingen en dergelijke aan de gang wil zet dan alles in een Word tabel, dan heb je veel meer opmaakmogelijkheden

Ron

jawel, dat is wel een probleem omdat het deel is van offerte-tekst welke naar de klant gaat. Ik vind het geen potje als daar lege regels inzitten. Nu los ik het voor iedere offerte handmatig op. Vaak moet ik eerst de offerte een keer printen om te zien waar de lege regels komen.
Het is namelijk ook nog eens zo dat er soms in excel 1 woord naar de 2e regel gaat en als ik hem dan print dan staat dat woord op de print toch weer op regel 1.

Blijkbaar een onoplosbaar probleem?!

Henk

In Excel onoplosbaar. Excel is gemaakt om mee te rekenen en niet om gelikte documenten met tekst te maken. Daar is Word voor

Ron

Nou, dan blijf ik het maar handmatig uitvoeren. Helaas....

Hartelijk dank!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan