• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege regel invoegen na subtotaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vandeweeromstuit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2015
Gegroet waarde forummers,

De vraag is simpel en ik weet dat het ergens kan, maar ik weet niet hoe.
Graag ontvang ik advies.

Ik heb een vrij lange excel-sheet (alle lopende dossiers) en daar doe ik een subtotaaltelling op per dossier (gemaakte uren en onkosten).

Nu zou ik graag hebben dat excel automatisch een lege regel invoegt onder elke totaaltelling zodat het allemaal wat overzichtelijk blijft.

Ik doe het nu steeds handmatig, maar dat zijn ongeveer 150 losse handelingen.

Graag geen oplossing met macro's want die zijn volgens mij hier uitgeschakeld.

Alvast dank voor het meedenken.

Groet,
Tim

Tim,

welkom op Helpmij.nl!

Het is een goede gewoonte om een vraag vergezeld te laten gaan door een voorbeeldbestandje. Op basis van je vraag zou ik zeggen probeer dit eens op te lossen mbv draaitabellen, maar wellicht kan dat niet; dat zou uit een voorbeeldbestand wel blijken.
Dus graag een Excelbijlage waarin je problematiek voorkomt en waar GEEN "gevoelige" informatie in staat.

Bekijk bijlage OHW test1.xlsx

Okee, ik hoop dat het zo gelukt is.

Excel-sheet: OHW test1.xls.

Blad 1 is de oorspronkelijke data.

Op blad 2 heb ik per dossier een subtotaaltelling gemaakt en het totaalbedrag bold gemaakt.
Door steeds een lege regel toe te voegen onder deze telling wordt het allemaal wat overzichtelijker en is er ruimte voor mijn kolom 'Opmerkingen'.
Rij 4 en 9 heb ik handmatig ingevoegd, maar het zou erg handig zijn om deze lege regel automatisch in te voegen; het oorspronkelijke bestand is ongeveer 1.000 regels lang.

Groet,
Tim

Tim,

kijk eens in de bijlage.
Daarin heb ik een draaitabel toegevoegd naast jou subtotalen.
Bij de instellingen van het veld "num" kun j eo.a. aangeven dat er na elk itemlabel een lege regel ingevoegd moet worden

Bijlagen

Zo zie je maar weeer, er valt altijd nog iets te ontdekken/leren.

Zet je de vraag nog even op "opgelost"?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan