• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege regels Excel na IF-statement

Status
Niet open voor verdere reacties.

MikeDaems

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2018
Goedemiddag allen,

Ik probeer op een nieuw tabblad regels toe te voegen als een bepaalde waarde voldoet aan de eis.
In dit geval wil ik de regel kopiëren naar een "Problemen tabblad" kopiëren wanneer de waarde "Genoeg plek" gelijk is aan "Nee, in probleemgevallen gezet".

De formule die ik gebruik is: =ALS(Tabel1[@[Genoeg plek]]= "Nee, in probleemgevallen gezet"; Tabel1[@Naam]; "")
En dit ook verder voor de andere kolommen.

Waar ik echter tegenaan loop is dat hij het aantal regels over slaat dat in het eerste tabblad niet aan de juiste voorwaarde voldoet(zie screenshots)
https://i.imgur.com/dA7kxyz.png - Dit is tabblad 1, het basis tabblad. De kolom "Genoeg plek" moet voldoen aan de voorwaarde.
https://i.imgur.com/b8YpNHI.png - Dit is tabblad 2, zoals je ziet worden de regels waarbij "Ja, genoeg plek" leeggelaten. Ik wil graag een aansluitende lijst krijgen.

Iemand een idee?
Alvast bedankt!

Groet,
Mike

Makkelijk met Ophalen En Transformeren.
- Selecteer je tabel en kies (Op de tab Gegevens) "Van Tabel"
- Filter de tabel die je in het nieuwe vesnter krijgt zodat alleen "Nee, in ..." zichtbaar is
- Kies Sluiten en laden.

Bij nieuwe gegevens gewoon op "Alles vernieuwen" klikken.

Dat lijkt inderdaad te werken, is dat alles vernieuwen nog te omzeilen? Een refresh wanneer tabblad wordt geopend bijv?

Je kunt instellen dat de query vernieuwd bij het openen van het bestand. En anders kan een een-regelig macrootje soelaas bieden wellicht?
Rechts-klik op tabblad en keis programmacode weergeven. Plak in:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan