Lege regels laten onder de koptekst van pagina 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

EliasAmado

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Beste Forumleden,

Ik heb een sjabloon. Bij het openen van het sjabloon wordt een formulier geopend die ingevuld moet wordend door de gebruiker. De items in het formulier worden na het klikken op de Ok-knop verwerkt in het Word-sjabloon. De items in het formulier die niet ingevuld zijn, worden in het sjabloon niet getoond. Dit sjabloon kan dus soms 1 of 2 (meestal 2) pagina(s) lang zijn.
In pagina 2 zit een koptekst. Ik wil dat wanneer het sjabloon 2 pagina's lang is, dat na de koptekst 4 of meer lege regels komt te staan voordat de items getoond worden.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast dank.

Gr,
Elias

:thumb:

Geplaatst door joost verdaasdo
Hai Elias, :D

Hier heb ik het antwoord geplaatst:
http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?t=12400

See Yah! :thumb:

Ha Joost,

Bedankt voor je reactie en oplossing.

Ik zal in kort proberen uit te leggen wat ik precies wil.
Ik moet weten uit hoeveel regels een Word-pagina bestaat. Vervolgens moet ik weten op welke regel de cursor zich bevindt zodat, ik jou stukje code kan aanroepen, de cursor naar pagina 2 gaat.

Voorbeeld:
Stel dat een gebruiker heel veel tekst invult in de textarea (textbox) 'Reden Verwijzing' (zie sjabloon) en verder ook heel veel tekst invult in de overige textarea (textbox) dan zal de applicatie telkens moeten bepalen of de tekst wel past op pagina 1 of dat de cursor naar de 2e pagina moet. Dus telkens als de cursor aan het einde van een regel is moet de applicatie kunnen bepalen of de cursor op de laatste regel zich bevindt. Zoja, naar pagina 2 (zie jouw stukje code). Zo nee, ga verder met invullen in de volgende regel.

Joost, indien je geen oplossing voor dit probleem kunt vinden, wat ik niet verwacht, dan vind ik je nog steeds geweldig. :D

Alvast dank:thumb:

Gr,
Elias:D

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Geplaatst door EliasAmado
Joost, indien je geen oplossing voor dit probleem kunt vinden, wat ik niet verwacht, dan vind ik je nog steeds geweldig. :D
Er is maar weinig te bedenken waar geen oplossing voor is...

Nou vindt jou nou ook al een topper hoor! :thumb:

En aangezien we zo lekker heen en weer aan het linken zijn ga ik daar maar mee verder...

Zie: http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?p=61923#61923

Geplaatst door joost verdaasdo

Er is maar weinig te bedenken waar geen oplossing voor is...

Nou vindt jou nou ook al een topper hoor! :thumb:

En aangezien we zo lekker heen en weer aan het linken zijn ga ik daar maar mee verder...

Zie: http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?p=61923#61923

Ha Joost,

Geweldig.

Zie: http://office.webforums.nl/forum/viewtopic.php?p=61697#61697

Nu we toch zo lekker bezig zijn, even nog een paar vraagjes:
Is het mogelijk om autocorrectie (Nederlands taal) in te stellen bij het invoeren van tekst in het formulier.

Voorbeeld:
In de textarea (textbox) Reden Verwijzing Vult de gebruiken het volgende zin:
"De patient is door zijn zijn huisart verwezen"
De applicatie zou in dit geval aan moeten geven dat het woord patient en huisart niet herkend zijn.

Hoe zet ik hier (in dit forum) een bericht op status 'Afgehandeld'?

Mn dank is groot.

Gr,
Elias :thumb:

Laatst bewerkt:
Echt lach me gek met jou! :D

Nu we toch zo lekker bezig zijn, even nog een paar vraagjes:
Is het mogelijk om autocorrectie (Nederlands taal) in te stellen bij het invoeren van tekst in het formulier.

Voorbeeld:
In de textarea (textbox) Reden Verwijzing Vult de gebruiken het volgende zin:
"De patient is door zijn zijn huisart verwezen"
De applicatie zou in dit geval aan moeten geven dat het woord patient en huisart niet herkend zijn.
In één Woord nee!

We hebben het hier sowieso niet over autocorrectie maar over de functie spellingscontrole terwijl je typt! ;)

Al dit soort functionaliteit is voorbehouden aan de Interface van Word en dus niet aan automation klasses zoals de MSForms klasse (UserForms)

Wil je dat wel dan moet je zelf wat in elkaar klussen..(En dan ben je wel even bezig vermoed ik)

Wat natuurlijk wel kan is zorgen dat de gebruiker na invullen van het formulier verplicht de spellingscontrolle uit moet voeren en pas verdere actie op het document toestaan als de spellingsfouten Nul zijn! (Maar ook hier kleven weer veel gevaren aan)

Hoe zet ik hier (in dit forum) een bericht op status 'Afgehandeld'?

Mn dank is groot.

Gr,
Elias :thumb:
Graag gedaan Elias, :D

Klik hier rechtsonder in dit topic op vraag is opgelost! (om hem af te melden)

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan