• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege regels niet kopieren

• Onderwerp starter Onderwerp starter ewh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ewh

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2010
deze code gebruiken we nu

Sheets("materiaal").Select
Range("CKR_start:CKR_einde").Select
Selection.Copy
Sheets("Basis").Select enzo enzo

CKR_start is kolom A ( regel is niet bekend ) en CKR_einde is kolom F twee regels lager, dus we hebebn een bepaald gebied geselecteerd.

de code werkt prima, maar als er geen gegevens in het gebied aanwezig zijn ( bv meten in kolom A ) dan mag de code niet worden uitgevoerd en moet hij gelijk
naar end sub springen. op deze wijze krijgen we geen lege regels oin de sheet ( Basis )

ik puzzel me gek maar krijg het niet voor elkaar , wie kan helpen ?

Plaats eens een voorbeeld bestandje.

EDMOOR, dat is bijna niet te doen , de code maakt deel uit van een veel groter geheel
het enige wat ik vraag dat als een CKR_start ( bv A27 ) >=dan 0 de kopieer slag niet uitgevoerd mag worden en als CKR_start een getal bevat dan moet de kopieerslag wel uitgevoerd worden.

ik hoop dat je me toch op het goede spoor kan zetten

Het is niet duidelijk wat CKR_start is.
Is dat de naam van een benoemd bereik?
Is dat een String variabele? Hoe wordt deze dan gevuld?
Als het een String variabele is, waarom heb je die dan tussen " tekens staan?

Allemaal belangrijke dingen om te weten, die zonder uitleg of voorbeeldbedstandje niet duidelijk zijn, waardoor er geen antwoord kan worden gegeven op de vraag hoe je die controle zou kunnen doen.

ik heb het inmiddels kunnen oplossen door een code die ik van HSV heb gekregen op een andere vraag

Sheets("materiaal").Select
With Sheets("materiaal").Range("CKR_start")
If .Value = "" And .Offset(, 3) = "" Then Exit Sub
End With
Range("CKR_start:CKR_einde").Select enzo enzo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan