• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege regels verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Writtler

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2007
Beste,

Ik ben op zoek naar een macro die er voor zorgt dst de niet ingevulde regels worden verwijderd, en dat de overgebleven regels onder elkaar sorteren. Op zich niet zo'n een probleem echter alle cellen zijn gevuld met formules, dus hebben "inhoud", ik ben helemaal vastgelopen en hoop dat iemandkan helpen. .

B.v.d.!

Writtler, Als er inderdaad een formule in je 'lege cel' staat, hoe moet de code dan bepalen of een regel 'leeg' is???
Dus concreet: Hoe herken je een 'niet ingevulde regel'?

Is het niet gemakkelijker om gewoon je tabel - zoals tie nu is - te sorteren? Dan komen vanzelf je regels 'die leeg zijn' onderaan en kan je dan heel makkelijk deleten.;)

Groet, Leo

Inderdaad dat is dus het probleem waar ik tegen aan loop. Met sorteren kom ik er niet aangezien de informatie niet op volgorde mag komen. Ik kan in principe wel met een hulpcel bepalen of de regel leeg is (dus moet worden verwijderd of niet), dat is niet zo'n probleem. dus blijft over een makro wat bepaald dat als in cel M15 een 1 staat moet deze regel blijven bestaan, als in cel M15 een 0 staat moet de regel worden verwijderd. Zie bijg. voorbeeld, is t misschien iets duidelijker.

Bijlagen

Writtler, In principe heb je nu zelf je vraag beantwoord...:D
Door het inzetten van een hulpkolom, met daarin voor iedere cel een nul als de regel leeg is, kan je dus gebruik gaan maken van de standaard filterfunctie van Excel.
Filter de tabel op "0" en al je 'lege regels' blijven over. Selecteer deze regels en klik op delete (Opmerking: het gaat hier om de 'delete' die tevoorschijn komt als je met je rechtermuisknop in de selectie klikt (dus niet van je toetsenbord!) -> daarmee haal je de complete regel weg -> anders alléén de inhoud van de cellen!!!). Haal je filter weer van de tabel en voilá... Daar is je tabel ZONDER lege regels!;)

En als je dit wilt automatiseren zou je kunnen beginnen met het opnemen van de macro met de macrorecorder. (waarbij je uiteraard wel weer bij willen helpen)

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Beste Leo,

Oplossingen liggen vaak dichter bij dan je denkt, ben te moeilijk aan het denken geweest, eerste testje werkte! Ik laat de vraag nog even openstaan, misschien komt er nog een vervolg vraag. In ieder geval vast hartelijk bedankt voor de reactie!!!

Zet de vraag op opgelost en begin een nieuwe topic bij elke nieuwe vraag. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan