lege regels worden automatisch toegevoegd

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Berichten
761
Hallo,

Ik ben bezig om een bestaande website aan te passen. De "linkerkant" is aan te passen via index.htm en ook via linkerkant.htm. Nu wordt dit bestand (linkerkant.htm) steeds groter en na 3 aanpassingen krijg ik de melding "fout bij het lezen van het bestand". Dit bestand is nu 18441kb terwijl er bijna niets in staat.

Nu blijkt dat na elke wijziging er ontzettend veel lege regels tussen de teksten komt te staan. En dan bedoel ik echt heeeeeel veel lege regels.... :(:confused:

Weet iemand hier een oplossing voor?

gr. Oki
 
Bekijk het eens in html mode.
Verwijderde items, zijnde html codes, blijven nl in het document zitten,
en inderdaad, die zie je niet, doch het document bevat ze wel en groeit dus.

:cool:
 
Bedankt voor je antwoord.

In HTML mode kan ik dus zien dat er ontzettend veel "lege" regels tussen staan. Wanneer ik die weghaal en weer iets verander staan er gelijk weer ontzettend veel. Mijn vraag is dus of dat te voorkomen is.

In de andere bestanden gebeurt het namelijk niet na een verandering...
 
Heb je de betreffende pagina online?
url?

:cool:

Nee, het is een lokaal iets. Ik heb het nu weten op te lossen door de tekst te knippen en te plakken in een nieuwe linkerkant.htm zonder al die lege regels. Het werkt nu prima en het bestand blijft zo'n 8kb. Neemt niet weg dat ik nog steeds niet begrijp hoe het mogelijk is dat er zo'n ontzettend veel regels in het oude bestand werden geplaatst... :confused:

gr. Oki
 
Lege regels?
Bedoel je dan dat er
<p> tags in het document zitten?

Opmaakcodes als <b> <p> etc
verdwijnen niet, als je tekst wist.

:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan