• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege rijen automatisch verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mutu1987

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Hallo,

Ik had een vraagje bij het maken van facturen.
Wij hebben een keuzelijst die we invullen. staat er een H dan zijn de kosten voor de koper, staat er een C dan is het voor ons zelf.

nu ben ik al zo ver dat als er een H ingevuld wordt en een aantal dat hij die naar het tabblad met de factuur over brengt..
Alleen worden niet alle opties benut waardoor er op de factuur rijen komen waar niets instaat.

Is het mogelijk dat als er niets in die rij komt de rij dan automatisch verborgen wordt of verwijderd ?

ik zal een bestandje bijvoegen.

Alvast bedankt

Bijlagen

Mutu,

Denk niet dat dit zal gaan lukken met (simpele) formules.
Probeer deze code eens achter een knop te plaatsen:
Code:
Sub overzetten()
Dim c As Range
Dim legeregel As Long

Sheets("Berl 1").Range("A19:E37").ClearContents

For Each c In Sheets("keuzelijst 1").Range("I7:I19")
    If c = "h" Or c = "H" Then
        legeregel = Sheets("Berl 1").Range("A19:A38").Find(What:="", LookIn:=xlValues).Row
        Sheets("Berl 1").Range("A" & legeregel) = Sheets("keuzelijst 1").Range("B" & c.Row)
        Sheets("Berl 1").Range("E" & legeregel) = Sheets("keuzelijst 1").Range("K" & c.Row)
    End If
Next

MsgBox "Factuur is ingevuld!"

Sheets("Berl 1").Select

End Sub

Bedankt voor de reactie,

Ik als beginnend excel gebruiker snap niet wat je bedoelt met achter een knop zetten, zou je me daar wat meer over kunnen vertellen?

Alvast bedankt.

Deze code wordt mbv je Visual Basic Editor (VBE) achter je Excel blad geplaatst.

- druk op linker alt + f11
- dubbelklik nu op Blad1 (keuzelijst1)
nu zie je een wit scherm aan de rechterkant.
- plak hier de code die ik eerder heb gepost.

Sluit de editor af door nogmaals op linker alt + f11 te drukken.

- Open nu in Excel de toolbar formulieren
- hier op staat een icoontje "knop" (vierde van links)
- klik hier op en maak een knop op je 1e blad.

hierna wordt er gevraagt om een macro toe te voegen
- kies voor "overzetten" (de enige omdat er geen meerdere macro zijn)

Klik nu op je knop en je factuur wordt gemaakt.

Succes!

Lukt het niet dan horen we graag wat er fout gaat.

ps.
je kan ook de VBE openen door rechtermuisknop op een van de tabbladen en dan te kiezen voor: programmacode weergeven (let wel: nu wordt direct het tabblad geopent waarop je hebt geklikt, dit is niet altijd wenselijk).

ik kom momenteel niet verder dan het punt van Formulieren,

Ik heb office 2007, onder wat staat hij dan?

Das nu net waarom veel mensen nog niet geheel overgaan op de net verschenen apparatuur :). Heb office 2007 alleen thuis lopen en weet het zo uit mijn hoofd ook niet.

Kijk eens naar het attachmentje?

Bijlagen

Perfect !! het werkt.
Bedankt hier voor..

Alleen als aanvullende vraag daar weer op.
Dit was voor adres 1 "berl1"

Nu komen er straks 56 adressen, die allemaal in dezelfde werkmap moeten komen met 3 factures per adres.

( V,W en H staan voor de verschillende afdelingen waar de factuur heen moet. ) in dit bestand zijn er nog maar 2 mogelijkheden met de H en de C..

dus straks moet er op één volgend komen

Keuzelijst 1 / Berl 1 V / Berl 1 W / Berl 1 H ( Dit is van 1 adres..) hier op volgt:
Keuzelijst 3 / Berl 3 V / Berl 3 W / Berl 3 H
Keuzelijst 5 / Berl 5 V / Berl 5 W / Berl 5 H enz... tot 111.

hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik gegevens die in keuzelijst 3 ingevuld worden dan ook alleen in de factuur van 3 komen ?

Als dit te moeilijk wordt hoor ik het ook graag zodat we wat anders moeten verzinnen

Het is allemaal wel te doen alleen het vergt wat tijd en kennis van VBA.
Dus als jij het zelf moet gaan maken / onderhouden dan zal je of moeten gaan verdiepen in VBA of een ander opzet moeten gaan bedenken.

We kunnen hier natuurlijk wel een geheel programma gaan maken maar dan zijn we de ganse tijd voor een ander bezig welke hier totaal niks van leert en dat kan niet de insteek zijn van een ieder forum.

Misschien is het handiger om hier op het forum een voorbeeld te vinden van een , voor jouw, goed werkende factuur en deze proberen te begrijpen (met de hulp van de leden hier). Weet dat er een paar gepost zijn in de afgelopen weken welke goed werkende zijn geworden.

Succes.

Ps.
Je wil 111 keuzelijsten maken en nog eens 56 adres bladen! Hoe wil je hier overzicht op houden?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan