• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege Rijen automatisch weg in nieuwe kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

gieleke6

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2023
Hi

Ik heb een kolom in Excel waar een aantal waarden onder elkaar staan, met lege rijen ertussen. Ik zou graag automatisch een nieuwe kolom op een nieuwe pagina willen aanmaken waar al deze waarden netjes onder elkaar komen te staan, zonder de lege rijen ertussen.
Bestaat er een manier (formule) om dit te doen?
Ter illustratie heb ik een bestand bijgevoegd van hou ik t zou willen.

Hoop dat jullie een idee hebben om dit voor elkaar te krijgen!

Bij voorbaat dank
Giel

Bijlagen

Misschien een mogelijkheid met power query?

Bijlagen

Dank voor je hulp Peter

Ik werk met Numbers (mac), en dan werkt dit volgens mij niet..(?) Ik kan in het bestand iig geen query of formule zien, enkel platte tekst..
Zijn er nog andere oplossingen?

Laatst bewerkt:
Peter had een bestand toegevoegd waarin wat toegevoegd was, maar toch bedankt voor deze waardevolle toevoeging :)

Zal het wel niet begrijpen. Je filtert dan behalve op lege cellen en kopieert dat naar een ander blad?

Ja klopt, ik wil dus een nieuwe kolom waar de waarden onder elkaar gekopieerd worden, behalve als de cel leeg is. Zou zoiets mogelijk zijn?

Dan pas je toch een filter toe en dan staan de waarden onder elkaar en die plak je in een nieuwe kolom op een nieuwe blad. Wat is daar moeilijk aan?

Kijk anders naar deze. Ik heb wel wat geprobeerd maar die domme filmpjes kosten veel tijd omdat lang niet altijd de formules in tekst worden aangegeven. Zeer dom:evil:.

Laatst bewerkt:
Dan pas je toch een filter toe en dan staan de waarden onder elkaar en die plak je in een nieuwe kolom op een nieuwe blad. Wat is daar moeilijk aan?
Ik heb geen idee hoe dat moet. Kun je t uitleggen, of in n sheet laten zien?

of doe het zo?

senso zijn voorbeeld krijg ik niet open
Vreemd, kan deze niet openen, maar wellicht omdat ik met mac werk en dus openoffice en numbers het niet meepakken? Ik zie alleen de tekst 'nieuw kolom op een nieuw tabblad' staan.

Ik heb geen idee hoe dat moet. Kun je t uitleggen, of in n sheet laten zien?
Je selecteert de kolom. Ga naar Sorteren en filteren en kies Filter. In de kolom zie je een pijltje en klikken.
Lege cellen uitvinken. Dan staat alles onder elkaar en dat kun je gewoon kopiëren en plakken.

Wil je het met formules dan moet je de link bestuderen maar kost meer tijd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan