• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege rijen verwijderen en toevoegen van rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

boswottels

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2010
Berichten
49
Ik ben nu bezig met een excel sheet voor project administratie. Nu ben ik bijna klaar, alleen zit ik nog met een paar kleine dingetjes.

Kolom A in het werkblad Personeel wil ik gesorteerd hebben op Project nr. en dat de lege rijden verwijderd worden( waar dus geen project in staat in Kolom A ).

In werkblad Projecten, wil ik dan men een project kan toevoegen. En dat deze dan ook wordt toegevoegd in werkblad Personeel, Kolom A.
Bijvoorbeeld;

Er komt een nieuw project, onder categorie X, deze wordt toegevoegd in projecten onder project X nr. X.1. Dan wil ik die ook bij Het overzicht(personeel) hebben staan.


Ik heb dit geprobeerd, alleen ik krijg dan steeds witten regels.

Bedankt,
Michiel
 

Bijlagen

Michiel,

Een duidelijke uitleg zou wonderen doen, gezien de hoeveelheid die gekeken hebben en geen reacties.
Je geeft aan dat je het eea werkend zou hebben maar in je progje ontbreekt elke vorm van code.

Hint.
Om hiervoor code te gaan schrijven lijkt mij niet zo zinvol.
Een paar klikken met de muis en je bent klaar.
 
IK heb nu er wat verder aan gewerkt. Ik loop nu echter nog tegen enkele dingen aan;

  • Ik wil de onderste rij niet in de sortering meenemen
  • Als k oplopend of aflopend sorteer krijg ik deze niet ongedaan met mijn button show all( ik zou niet weten hoe ik dit moet oplossen)
Maar ik kom hier maar niet uit.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo,

Probeer eens met deze code
Code:
Sub MyShowAll()
  Sheets("Personeel").[A4:AC49].Sort [AC4], xlDescending
End Sub
met vr gr
Jack
 
Ik denk dat mijn vraag niet goed begrepen wordt.

Ik wil dit niet automatisch gesorteerd hebben, maar ik wil het dmv auto sort gedaan hebben. En deze sortering wil ik ongedaan kunnen maken met de button show-all.
 
boswottels,

Ik wil dit niet automatisch gesorteerd hebben, maar ik wil het dmv auto sort gedaan hebben. En deze sortering wil ik ongedaan kunnen maken met de button show-all.

Ik dacht dat je sorteren niet ongedaan kunt maken.

Kun je dit niet met Filteren doen en naderhand het Filter uitschakelen?
 
Laatst bewerkt:
Code:
Sub tst1()
Sheets("Personeel").ShowAllData
End Sub
Met deze worden alle records terug getoond en blijft het autofilter actief
Code:
Sub tst()
Sheets("Personeel").AutoFilterMode = False
End Sub
Met deze worden alle records terug getoond en wordt het autofilter uitgeschakeld
 
Code:
Sub tst1()
Sheets("Personeel").ShowAllData
End Sub

Deze code werkt niet bij mij. Ik gebruik office 2003 NL versie.

1004code
 
Op jouw voorbeeldbestand uit Post #3 werkt dit nochtans perfect
 
Bij jouw bestand krijg ik ook nog een fout.
fout 1004 tijdens uitvoering
methode showalldata van klasse worksheet mislukt
 
Bij jouw bestand krijg ik ook nog een fout.
fout 1004 tijdens uitvoering
methode showalldata van klasse worksheet mislukt

Zou het kunnenzijn, dat je een oudere versie gebruikt?
Ik gebruk Excel 2007
 
Heb je trouwens de volgende invoegtoepassingen aan gevinkt staan?
Analysis Toolpak en Analysis Toolpak - VBA

Je weet maar nooit.
 
Met jouw voorbeeldbestandje uit Post#10 en mijn XL2002 SP3 werkt dit perfect
Welke verwijzingen heb je aangevinkt in VBA ? Is de bladnaam correct ?
 
Mijn inziens werkt dit ook in excel 2007 en ook getest in 2010 , als ik de vraag goed interpreteer
 

Bijlagen

Ik heb even print screens toegevoegd
whoppad.jpg



Deze (50) moeten vast blijven staan onderaan alle andere rijen.
aad.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan