• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege rijen vullen met data uit Formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

wlsandman

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2006
Berichten
71
Goedendag,

Ik zal mijn probleem even vereenvoudigen:
Ik heb een werkmap met op blad1 de volgende opmaak:

A1: Datum B1: Aantal uren
A2: leeg B2: leeg
A3: leeg B3: leeg

Onder Datum en Aantal uren wil ik d.m.v. een gemaakte forumulier gegevens invoeren, dus op 1-1-1999 heb ik 3 uur gewerkt bv.

Nu wil ik voor elkaar krijgen, dat elke keer dat als ik gegevens invul in het formulier en op een knop OK druk, dat dan die gegevens in de lege rijen worden ingevuld.

Alvast bedankt! :D

Mvg, wlsandman
 

Bijlagen

  • Voorbeeld1.zip
    10,7 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Hang je huidige werkblad eens bij aan je vraag.
 
Zie hier:

Code:
Private Sub OK_Click()
    Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1) = CDate(Datum2.Text)
    Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1) = Uur2.Text
End Sub

Ik hoop dat dit slechts het begin is van een werkblad, want anders zie ik weinig nut van het formulier.

Wigi
 
Hardstikke bedankt!

Kunt u misschien nog de code geven, die de invulvelden, datum en aantal uren, automatisch wist als ik op OK heb gedrukt!

Het is idd een simpele opzet, nu ik weet hoe ik 'lege' rijen moet opzoeken kan ik het gebruiken bij grotere formulieren en ook bij mijn eigen urenregistratie!

gegroet, wlsandman
 
Laatst bewerkt:
Hardstikke bedankt!

Kunt u misschien nog de code geven, die de invulvelden, datum en aantal uren, automatisch wist als ik op OK heb gedrukt!

Voeg dit toe achteraan.

Code:
Datum2.Text = ""
Uur2.Text = ""

Wigi
 
Nu ben ik verder gegaan met het toepassen van bovenstaande codes, alleen nu ben ik weer tegen een paar problemen oplopen die ik niet kan oplosssen...

In de bijlage staat een bestand: Rittenregistratie.

Daar wil ik d.m.v. een knop een invoerveld tonen en dat ik dan een aantal gegevens in kan voeren. De lege rijen vindt ie nu wel, allen het invoeren gaat nog niet goed....

Alvast bedankt!!!
 

Bijlagen

  • Rittenregistratie2006.rar
    61,6 KB · Weergaven: 43
Zoiets?

Code:
Private Sub OK_Click()
    Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1) = CDate(Datum2.Text)
    Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1) = Kmeind2.Text
    Range("D" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1) = Van2.Value & " naar " & Naar2.Value
    If Prive2 Then Range("E" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1) = "privé"
    If Zakelijk2 Then Range("E" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1) = "zakelijk"
End Sub

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan