• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege velden excel vullen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fransiscus

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2005
Ik heb een database vol met adresgegeven... nu wil ik die gaan inlezen in een bepaald programmaatje, maar nu gaat dat fout op alle lege velden die in dat bestand zitten. Nu heb ik 2 vragen... hoe kun je alle lege velden in een werkblad tegelijktijd vullem met bijv. XXX, en hoe kun je bijv. alle velden waar 'NA' (not available) vullen/vervangen door (diezelfde) XXX??? Pleaze help!! Ben hier al 4 dagen mee bezig, en volgens mij kan het very simple?? I hope......:rolleyes:

Voor de lege cellen werkt de volgende methode zonder macro.
Markeer je gehele gebied.
Druk op F5.
Kies Speciaa.
Kies lege waarden en druk op OK.
Tik nu bijv. XXX en druk op CTRL+ENTER.
Alle gemakeerde cellen (dat zijn de lege) worden nu gevuld met XXX.

Voor NA zou je zoeken en vervangen kunnen gebruiken mits de NA geen formuleuitkomst is.

Ik heb beide opties geprobeerd, maar ze werken (helaas) allebei niet. Het voorbeeld krijg ik wel geopend, maar de macro werkt niet i.v.m. het beveiligingsrisico. Ook als ik deze naar laag zet blijft hij deze 'foutmelding' geven. Bij de 2e optie met f5 pakt ie maar 2 cellen die ie veranderd in de XXX. Iemand nog meer ideetje.... driving slowly nuts:(

Als er 2 cellen wel aangepast worden lijkt het erop dat je cellen niet echt leeg zijn.
Staat er een formule die een lege uitkomst geeft, of zijn de 'lege cellen' misschien gevuld met een spatie (en dus niet leeg voor excel.)?

Daar zeg je wat, had ik nog niet aan gedacht... ik kijk het na, en post wel even mijn bevinding! Alvast bedankt voor je reactie!

Ik heb het nagekeken, en in sommige (maar erg weinig), staat idd iets in de cel, maar in het merendeel staat niets, en deze zijn dus leeg. Ik heb het nog eens geprobeerd... ik selecteer het hele werkblad, druk op f5, special, blanks (of lege cellen), en nu pakt ie er wel meer, maar nog steeds niet alle lege cellen... toch gek... of zie ik iets over het hoofd? Heb nu goed gekeken, hij pakt nu alleen de eerste 12 rijen van het bestand met (enkele) lege cellen... hele bestand is 14.000 rijen...:confused:

Nog steeds niet...

Ik heb de macro gecopied en ge-paste en idd zet ie rode kruisje in lege velden... alleen doet ie dat alleen in de velden die ik op mijn scherm zie... alles daaronder neemt ie niet mee...???? Alle cellen selecteren en dan de macro uitvoeren helpt ook niet, hij blijft hetzelfde doen:8-0:

Fransiscus,

Dat klopt en is met opzet zo gedaan.
Wil je wijzigen, klik da op: Alt+de F11-Toets.
Je komt dan in de VBeditor.
Dubbelklik eventueel op Module1.
De macro heet : Legen_Vullen.
Lees de groene tekst en je snapt wat te doen.

Succes.

Thanx, ben niet zo goed met macro's (had je waarschijnlijk al gemerkt), maar het werkt, SUPER! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan