Lege velden in een formulier niet weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peetbeest

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Berichten
44
Ik probeer een formulier te maken waarin lege velden niet worden weergegeven. Daar ik niets van vba ken probeer ik altijd met macro's te werken. Dit krijg ik echter niet klaar. Het lukt me om de velden die niet weergegeven moeten worden een rode achtergrond te geven terwijl de velden die weergegeven een gele achtergrond krijgen. Wanneer ik echter EigenschapInstellen/Achtergrond verander in EigenschapInstellen/Zichtbaar worden er geen velden meer weergegeven. Waar ga ik in de fout en hoe kan ik het oplossen?
In bijgevoegde database zitten 2 formulieren. In het formulier 'Primaire getallen - Kleur' worden de velde die moeten worden weergegeven Geel, de velden die niet moeten worden weergegeven worden rood. De selectie van de records gebeurt met het Keuzelijst met invoervak 'Primair Getal Kiezen'. Het verschil in weer te geven velden zit tussen de '0' en de andere cijfers. De macro bevindt zich in het Keuzelijst met invoervak 'Primair Getal Kiezen'.
Het formulier 'Primair Getal' is hetzelfde maar hier heb ik de macro verandert. EigenschapInstellen/Achtergrond heb ik veranderd in EigenschapInstellen/Zichtbaar.
Kan iemand me helpen?
 

Bijlagen

  • Database1.rar
    97,6 KB · Weergaven: 35
Gezien de hoeveelheid reacties kun je vermoedelijk wel afleiden dat je met je voorliefde voor macro's een beetje alleen staat. Ik moet zeggen: als ik de macro bekijk, dan snap ik er ook geen jota van. Maar dat komt o.a. ook doordat ik de macro tool dermate belachelijk slecht vind, dat ik er ook geen moeite in wil steken. Ook al heeft Microsoft hem met 2007/2010 behoorlijk op de schop gegooid. Bovendien: vroeg of laat kom je er achter dat macro's ongeschikt zijn om je db echt goed te automatiseren, en ontkom je niet aan de overstap naar VBA. En dan kun je tegelijkertijd de conclusie trekken dat je heel wat tijd kwijt bent geraakt aan het niet leren van VBA, een onderwerp waar je nu eenmaal wel tijd en energie in moet steken. Die conclusie heb ik al heel vroeg getrokken, en tot op de dag van vandaag zonder spijt :)

Om te laten zien hoe relatief eenvoudig het is op te lossen, dus maar in VBA gemaakt...
 

Bijlagen

  • Database1.rar
    101,4 KB · Weergaven: 72
Hartelijk bedankt Michel voor hetgeen je hebt geschreven. Het ziet er inderdaad vrij eenvoudig uit, ik had wel geen idee hoe ik eraan moest beginnen. Morgen ga ik naar de bib om enkele boeken over vba, bedankt voor de stimulans.
 
Ik zou daar nog aan toe willen voegen: bekijk ook de Access cursus eens; daarin leg ik ook een hoop uit a.d.h.v. VBA voorbeelden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan