lege velden overslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

coenie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Access 2003: Is het mogelijk om in een rapport de lege velden niet te laten zien.

Ik heb een tabel gevuld met naw gegevens en die aangevuld met velden zoals e-mail en web adres etc.
Wat het uitendelijke resultaat moet worden is een rapport met "adreskaartjes" en hierin moet alleen informatie komen die bekend (dus gevuld) is. Bij het ene adres heb ik bijvoorbeeld wel e-mail maar geen webmail gegevens. De gegevens die niet aanwezig zijn mogen ook niet als leeg veld op het rapport komen, maar ook het "bijschriftveld" mag dan eigenlijk niet getoond worden. En indien mogelijk moet ook nog de lege ruimte "gewoon" verdwijnen.

Laatst bewerkt:
Ik wel.... Je kunt een leeg veld verbergen, al heeft dat eerlijk gezegd niet zoveel zin. Want, zoals je zelf al aangeeft, er zit niks in. Bovendien schuift de onderliggende informatie niet op, dus je krijgt lelijke regels in je rapport, die leeg blijven. Al kun je het effect enigszins vermijden door de tekstvakken een minimale hoogte te geven, en de eigenschap <Te vegroten> en <Te verkleinen> op Ja te zetten.
Beter is het, als je die mogelijkheid hebt, een subrapport te maken voor de gegevens die al dan niet aanwezig zijn. En wat niet in de query van het subrapport zit, wordt uiteraard ook niet getoond. Op basis van je informatie kunnen we dat uiteraard niet bepalen.

Ik wel.... Je kunt een leeg veld verbergen, al heeft dat eerlijk gezegd niet zoveel zin. Want, zoals je zelf al aangeeft, er zit niks in. Bovendien schuift de onderliggende informatie niet op, dus je krijgt lelijke regels in je rapport, die leeg blijven. Al kun je het effect enigszins vermijden door de tekstvakken een minimale hoogte te geven, en de eigenschap <Te vegroten> en <Te verkleinen> op Ja te zetten.
Beter is het, als je die mogelijkheid hebt, een subrapport te maken voor de gegevens die al dan niet aanwezig zijn. En wat niet in de query van het subrapport zit, wordt uiteraard ook niet getoond. Op basis van je informatie kunnen we dat uiteraard niet bepalen.

In feite zie je bij jou oplossing nog wel de tekst van het label.

Dat is een kwestie van wat code in je rapport maken. Labels kun je namelijk onzichtbaar maken bij het genereren van het rapport. Dus iets als:
If Me.txtWaarde="" then Me.lblWaarde.Visible=False Else Me.lblWaarde.Visible=True
Deze code zet je dan in de detailsectie bij de gebeurtenis <Bij Opmaken>.
Overigens werk ik ook met 2003, dus alle voorbeelden die ik geef kun je zo overnemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan