Lege velden tellen per rij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat kan met deze query:

SELECT [ANALYISIS PRICES 3].[Analysed Date], [ANALYISIS PRICES 3].[Extraction Date], [ANALYISIS PRICES 3].[Day of the Week], [ANALYISIS PRICES 3].[Hotel Emperatriz], [ANALYISIS PRICES 3].[Gran Hotel Velazquez], [ANALYISIS PRICES 3].[Hotel Bauza], [ANALYISIS PRICES 3].Cuzco, [ANALYISIS PRICES 3].[Petit Palace Embassy], [ANALYISIS PRICES 3].[Melia Castilla], [ANALYISIS PRICES 3].[Melia Galgos], [ANALYISIS PRICES 3].[Nh Abascal], IIf([Hotel Emperatriz] Is Null,1,0)+IIf([Gran Hotel Velazquez] Is Null,1,0)+IIf([Hotel Bauza] Is Null,1,0)+IIf([Cuzco] Is Null,1,0)+IIf([Petit Palace Embassy] Is Null,1,0)+IIf([Melia Castilla] Is Null,1,0)+IIf([Melia Galgos] Is Null,1,0)+IIf([Nh Abascal] Is Null,1,0) AS Gesloten, (IIf([Hotel Emperatriz] Is Null,0,[Hotel Emperatriz])+IIf([Gran Hotel Velazquez] Is Null,0,[Gran Hotel Velazquez])+IIf([Hotel Bauza] Is Null,0,[Hotel Bauza])+IIf([Cuzco] Is Null,0,[Cuzco])+IIf([Petit Palace Embassy] Is Null,0,[Petit Palace Embassy])+IIf([Melia Castilla] Is Null,0,[Melia Castilla])+IIf([Melia Galgos] Is Null,0,[Melia Galgos])+IIf([Nh Abascal] Is Null,0,[Nh Abascal]))/(8-[Gesloten]) AS Prijs
FROM [ANALYISIS PRICES 3]
GROUP BY [ANALYISIS PRICES 3].[Analysed Date], [ANALYISIS PRICES 3].[Extraction Date], [ANALYISIS PRICES 3].[Day of the Week], [ANALYISIS PRICES 3].[Hotel Emperatriz], [ANALYISIS PRICES 3].[Gran Hotel Velazquez], [ANALYISIS PRICES 3].[Hotel Bauza], [ANALYISIS PRICES 3].Cuzco, [ANALYISIS PRICES 3].[Petit Palace Embassy], [ANALYISIS PRICES 3].[Melia Castilla], [ANALYISIS PRICES 3].[Melia Galgos], [ANALYISIS PRICES 3].[Nh Abascal];
 
Oplossing

Aub.

Wel is dit alleen maar voor de huidige hotels, als er een nieuw hotel bij komt, moet je gewoon dat in de append query bijvoegen;
Bekijk de code eens daar, is niet zo moeilijk!.

Groeten
 

Bijlagen

  • Copia de Analisis de la demanda de la ciudad por precios.zip
    35,3 KB · Weergaven: 34
Bedankt! De code lijkt mij inderdaad te doen.
Ik wil dit in mijn database steken (de jouwe is enkel lezen..), maar waar moet ik die code plakken?
 
Ik krijg de codes niet in mijn (actieve - niet "alleen lezen") database. Ik heb de query Average ingesteld, maar hij geeft niets weer in mijn tabel... En ik vind niet waar ik die Total_Empty moet instellen, hij geeft altijd aan dat de sintaxis niet klopt.

Ik ben een beginnertje in dit.. Hoe moet ik het instellen? Of kan ik een "Alleen lezen" database omvormen naar een actieve?

Bedankt!

mvg
 
Normaal gezien moet je gewoon de 2 query's kopiëren en in je database plakken.

Wat je wel moet doen in je originele tabel is:

Rechterknop op de tabel
Design view
en 2 lijntjes toevoegen
Total_Empty
Average
Beiden zijn als Data Type Number.

Dat is alles!
Heb nu even de database opgeslaan als 2003 formaat, omdat ik dit in 2007 heb gemaakt kan het zijn dat het read only voor jou is.

Hopelijk werkt het ;)
 

Bijlagen

  • Copia de Analisis de la demanda de la ciudad por precios.zip
    29,3 KB · Weergaven: 27
Dank je wel Bertje!
Ik heb het geprobeerd zoals je zei, maar het werkte niet, de kolommen van Total_Empty en Average waren leeg. Dus ik heb de tabel en alle query's naar een andere lege database overgezet. Is dat een goeie manier of verlies ik zo bepaalde gegevens?
 
Zeg maar Bert hoor ;), bertje123 is omdat Bert al in gebruik was ^^.

Als je de 2 kolomen creêrt, is het normaal dat ze leeg zijn.
Daarna moet je de eerste append query uitvoeren empty query en daarna de
average. Als het niet lukt, zend je anders gewoon de volledige database, waar de query in moet geplaatst worden naar

hoorneb (at) gmail com

Want normaal gezien zou dit moeten lukken :)

Groeten
 
Ik heb een paar tests gedaan in mijn nieuwe database (met de plaksels van jouw database), en alle relaties zijn verloren, dus het werkt niet.
Dat zal de oorzaak zijn van waarom die query's niet pasten in mijn andere database...
Kan je mij uitleggen hoe ik zelf die codes en query's instel ( voor average en voor Total_Empty), want kopie-en-plak werkt niet...

mvg
 
Ik heb zonet de database naar je emailadres gestuurd Bert, bedankt!

mvg
 
Als je met rechter klikt op de query's en op design klikt, kijk dan eens wat er in staat, misschien kan je zelf een query maken.

Om dit hier stap voor stap uit te leggen en niet weten wat er nu verkeerd is, zou dit onbegonnen werk zijn.

Het voorbeeld is niet zo moeilijk, en ik zie niet hoe die append query een relatie kan verbreken. :/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan