Lege velden verbergen op een formulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter smko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

smko

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2011
- Ik zou graag wanneer een samengevoegd veld dat bestaat uit ProcJMx (x= 1, 2, 3....) en KleurJMx (x=1, 2, 3 .....) leeg is dit niet laten tonen. Bij record 1 is de lijn 2 leeg en daar wordt de lijn ook verborgen, maar op record 2 staat er wel
een waarde in en deze wordt ook verborgen. Wat is er verkeerd in de code ?
- Heb de gebeurtenis opgebouwd "Bij openen" is dit correct of gebeurt dit best ergens anders.

- In bijlage het access bestandje

Alvast bedankt op voorhand.

Bijlagen

Waarom heb je de tabellen zo slecht genormaliseerd? Dat is vragen om moeilijkheden. En het maakt alles wat je wilt bouwen ongelooflijk ingewikkeld en omslachtig. Dat gezegd hebbende: de (nu al turbo lange) code kan gelukkig wel een heel stuk korter. En ik zou 'm niet alleen op een plaats zetten waar hij werkt, maar dus ook op een andere manier controleren die beter geschikt is voor tekstvelden.
Code:
Private Sub Form_Current()
Dim i As Integer
For i = 1 To 20
    If Me("ProcJM" & i) & Me("KleurJM" & i) & "" = "" Then Me("JM" & i).Visible = False Else: Me("JM" & i).Visible = True
    If Me("ProcJP" & i) & Me("KleurJP" & i) & "" = "" Then Me("JP" & i).Visible = False Else: Me("JP" & i).Visible = True
Next i

End Sub

Hoi OctaFish,
weet dat de tabelnamen niet volgens de standaard zijn, maar ik heb de omschrijving zo genomen dat iemand die niet gewoon is met de database te werken toch zelf de juiste tabel kan vinden. Je code werkt perfect, bedankt.

Mijn problemen met jouw db hebben niks met de tabelnamen te maken, maar alles met de gemaakte constructie :). En als je de database correct bouwt, komt er geen enkele gebruiker in een tabel, maar zit alles in tabellen. En werkt het ook nog eens perfect :D. Databases moet je niet bouwen met korte termijn visie, maar altijd met een opbouw voor ogen die groei toestaat en dataredundantie voorkomt. Jouw opzet voldoet aan geen van beide voorwaarden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan