• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege waardes negeren bij sorteren??

Status
Niet open voor verdere reacties.

erick.dijk

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
hoi,

Stel ik ben bezig met een hele lijst in te voeren, maar als ik wil sorteren op achternaam doet hij dat prima behalve dat hij de nog niet aangemaakte cellen boven aanzet, en eigenlijk wil ik alleen de cellen sorteren waar iets in staat, en de lege cellen moet hij negeren.

Ik vermoed dat je dan met formules moet gaan werken, weet hier iemand een oplossing voor??

vr gr en bedankt.
Erick.

Erick

Sorteren negeert toch automatisch lege cellen? Ik begrijp het niet helemaal vrees ik. Kan je een voorbeeldfile maken?

Wigi

Wigi zei:
Erick

Sorteren negeert toch automatisch lege cellen? Ik begrijp het niet helemaal vrees ik. Kan je een voorbeeldfile maken?

Wigi

Ja natuurlijk zie bijlage.

Het gaat om blad1, het tabblad invullijst daar werk ik mee en het tabblad "blad1" wordt dan automatisch aangepast, wat ik nu wil is een paar bladen maken die dan die invullijst automatisch sorteren dus bv blad1 op achternaam, en dan die andere bladen (die er nog niet tussen zitten hoor) op bv voornaam of nummer etc.

PS: is het ook mogenlijk om bij (zie invullijst) de waardes waar nog niks staat de foutmelding #N/B niet te laten zien!

bedankt en vr gr Erick

Bijlagen

Erick,
In je vorige vraag heb ik antwoord gegeven op de #NB waarde. IN dit bestand heb ik het aangepast. Je vindt er ook een antwoord op je sorteervraag.

Laatst bewerkt:
CorVerm zei:
Erick,
In je vorige vraag heb ik antwoord gegeven op de #NB waarde. IN dit bestand heb ik het aangepast. Je vindt er ook een antwoord op je sorteervraag.

Oke bedankt de #N/B waarde is inderdaad zo opgelost, maar wat betreft het sorteren:

Ik wilde dus in "blad1" een macro maken waarbij het bereik b5:g204 gesorteerd wordt op kolom C, maar dan moet hij lege cellen vermijden anders komen eerst de lege cellen bovenaan te staan, Snap je. kan dit met een formule?? of heb je een beter idee?

bedankt en gr Erick

Erick,
Je zult op het blad Invullijst de namen moeten sorteren. Anders kom je in blad1 in de problemen omdat de celverwijzingen relatief zijn. Zie bestand.

Laatst bewerkt:
CorVerm zei:
Erick,
Je zult op het blad Invullijst de namen moeten sorteren. Anders kom je in blad1 in de problemen omdat de celverwijzingen relatief zijn. Zie bestand.

oke bedankt hij laat inderdaad de lege cellen onderaan staan, ik probeer te zien hoe jij die macro in elkaar flanst, maar daar kom ik niet zo goed uit, zou jij zo vriendelijk willen zijn om er ook een knop "sorteren op nummer" en "sorteren op omschrijving" bij te willen zetten.

Mijn dank is groot, en ook namens de school van mijn dochter.

vr gr Erick.

Erick,
Alhoewel ik er het nut niet helemaal inzie van het sorteren op verschillende criteria zit er nu ook een knop in om op nummer te sorteren. Op de kolom omschrijving zit nu een filter, je kunt dan filteren op activiteit. Ik hoop dat je zo vooruit kan.

Laatst bewerkt:
CorVerm zei:
Erick,
Alhoewel ik er het nut niet helemaal inzie van het sorteren op verschillende criteria zit er nu ook een knop in om op nummer te sorteren. Op de kolom omschrijving zit nu een filter, je kunt dan filteren op activiteit. Ik hoop dat je zo vooruit kan.

Ja je hebt gelijk is wel een beetje overbodig, bedankt zover.

erick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan