Lege zoekvelden negeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deperik

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2008
Hallo,

Ik ben bezig met een stageopdracht, hiervoor heb ik een database in Access gemaakt.
Hierin staan eigenschappen van een machine.

Nu heb ik een zoekformulier gemaakt waarop de klant zijn eigen situatie kan invullen en zodoende een geschikte machine vind.

Achter het zoekformulier zit een query met als voorwaarden voor:
breedte: <=[Forms]![Formulier2]![Breedtezoeken]
hoogte: <=[Forms]![Formulier2]![Hoogtezoeken]
vermogen: <=[Forms]![Formulier2]![Vermogenskeuze]

Formulier 2 is mijn zoekformulier met de textboxes Breedtezoeken, Hoogtezoeken, Vermogenkeuze

Maar nu komt het probleem,
als de klant bij 1 van de textboxes geen gegevens invult, krijgt hij geen resultaten meer.
Nu wil ik dat als er geen invoer in bijvoorbeeld breedte is, dat hij gewoon alle breedtes pakt.

Wie kan mij hiermee helpen, ik ben niet bedreven in programmeren.

Groeten Erik

Ik denk dat dit al helpt:

breedte: <=[Forms]![Formulier2]![Breedtezoeken] Or Null

en dat dan voor alle drie.

Dit heb ik al geprobeerd, maar dat helpt niet.
Dan zoekt ook hij op lege velden in de tabel ofniet?

Maar ik heb geen lege velden in de tabel, mijn lege velden zijn zoekcriteria zeg maar en als ik daar niks opgeef dan vindt hij ook niks.

Groeten Erik

Misschien dat het volgende helpt:

IIf(IsNull([Forms]![Formulier2]![Breedtezoeken]);>0;<=[Forms]![Formulier2]![Breedtezoeken])

en dat dan voor alle 3.

Rebmog

Dan zou ik er zelf dit van maken:

IIf([Forms]![Formulier2]![Breedtezoeken] Is Null;>0;<=[Forms]![Formulier2]![Breedtezoeken])
Dan maak je gebruik van de SQL opdracht, en niet van de VB variant, die trager is.

Ik heb beide mogelijkheden even geprobeerd,
Maar als ik die criteria in mijn query zet, krijg ik helemaal geen zoekresultaten meer.

Groeten Erik

Kun je een voorbeeldje posten? Dan hoeven we niet alles na te bouwen, en kijkt het wat makkelijker.

Hier het bestandje,
Als ik nu alle textvelden leeg laat krijg ik geen resultaten, terwijl ik dan in principe alle resultaten wil.
Als ik Hoogte en Vermogen invul maar Breedte niet, moet hij gaan zoeken op hoogte en vermogen, en breedte dus negeren zeg maar.

Het moet een soort van advies voor de klant worden.
Het is de bedoeling dat het zoekformulier nog uitgebreider wordt met meer criteria.

Groeten Erik

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kijk hier eens naar.... ik heb je formulier enigszins verbouwd, en er een doorlopend formulier bijgezet voor de resultaten. Dan zie je wat makkelijker wat er is geselecteerd.

Bijlagen

Ik kan op stage geen Rar bestandjes openen en Winrar ook niet installeren.
(dus gelieve de bestandjes in .zip te posten.)

Maar heb het voorbeeld thuis even bekeken en bij mij (Access 2007) krijg ik bij het voorbeeld helemaal geen zoekresultaten meer.
Geen idee waar dat aan ligt?

Groeten Erik

Dan krijg je hem toch in Zip? Ik heb 'm net nog getest op 't werk, en daar doet-ie het.

Bijlagen

Inderdaad, hier op stage doet hij het ook wel gewoon.

Dit is wat ik bedoel. Bedankt!

groeten Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan