Lelijk krakend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn0012

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2004
Heey allemaal

Ik heb een paar dagen geleden een Trust USB geluidskaart gekocht, omdat de line-out van mijn laptop niks meer doet. Als ik nu het volume open draai, komt er een vreselijk krakend geluid uit me boxen. Ik had dit ook met de gewone line-out van mijn laptop. Geen enkel apparaat is geaard, maar het dichtsbijzijnde geaarde stopcontact is 2 verdiepingen lager. Het zit nu zo aangesloten:
Laptop --> Trust usb geluidskaart --> Mengtafel (heeeel veel verschillende ingangen, maar allemaal met het krakende geluid) --> versterker. Komt dit krakende geluid door het niet aarde van de app. en is het alleen op te lossen door het wel te aarden? Of ligt het ergens anders aan en zijn er andere oplossingen?
(de laptop is een oudje, Dell Pentium2 400 Mhz Windows 2000)

Wie o wie kan mij helpen?
Alvast Bedankt:thumb:

Geeft ie dat krakende geluid ook over je hoofdtelefoon?

Is er Centrale verwarming in de buurt? maaak daar op een blank gedeelte een aardklem opvast.

BANDIT123 zei:
Is er Centrale verwarming in de buurt? maaak daar op een blank gedeelte een aardklem opvast.

Er staat een centrale verwarming naast, waar haal ik zo'n aardklem?:rolleyes:

Heb je het probleem ook als je de laptop gebruikt zonder netvoeding (stekker/adapter)?
Als het probleem er dan ook nog is, kan het nooit een aardings probleem zijn.
Wat mijn inziens zowiezo niet kan, omdat een laptop geen aard aansluiting heeft.
Zeker niet met een externe voeding.
Dan zal je mogelijk toch een software probleem hebben.

Robbie32

Mijn laptopvoeding heeft wel een geaarde stekker eraan zitten. ik zat het eens proberen zonder netvoeding.

Ik denk eerder dat het sofwarematig is.
Het is een PII met USB.
Is dat USB 2.0?
Trekt die PII dat wel?
Want dat zou inhouden dat die USB geluidskaart te rap is voor die laptop, met allerlei verschijnselen tot gevolg.
Andere optie is dat de onboard geluidskaart niet automatisch uitgeschakeld is na inschakeling van de USB kaart. Met oversturingsproblemen bijvoorbeeld als resultaat.
Kun je een mixertje tevoorschijn toveren(luidsprekertje rechtsonder)?
Zet daar eens de schuifjes een stukje naar beneden?

Werkt niet,

Als ik alles demp en al het geluid mute dan hoor ik het nog steeds. Hoe meer dingen ik tegelijk doe, hoe erger het krakende geluid word. De muziek zelf kraakt niet, maar er is een soort knetterend geluid op de achtergrond, en het is heel goed hoorbaar. Vreselijk vervelend. Ik ga het eens op me andere computer aansluiten (P4, wel usb2.0 dus mischien ligt het daaraan)

Hallo

Is reeds eerder gevraagd , maar test eens enkel op de batterij.

Dus .... zonder de netvoeding.

Voor hetzelfde geld , is er een defekte soldering in de geschakelde netvoeding , die deze storingen veroorzaakt.

Peter

Ik denk dat het echt de software die door de PII heel hard moet rennen om die USB kaart gevoed te krijgen.
En dat je daarom de kraak hebt.

Erger nog, er zit maar 1 usb uitgang op en die word weer gesplitst in 4 usb uitgangen (zo'n sweex USB hub). Maar met of zonder hub geeft geen veschil, ik ga het nu met alleen accuvoeding proberen

martijn0012 zei:
Erger nog, er zit maar 1 usb uitgang op en die word weer gesplitst in 4 usb uitgangen (zo'n sweex USB hub). Maar met of zonder hub geeft geen veschil, ik ga het nu met alleen accuvoeding proberen

En ja hoor, als ik me laptop op accuvoeding gebruik is het kraken en knetteren voledig verdwenen! Bedankt alvast! Maar hoe moet ik dat nu oplossen als ik moet voeding ook wil aarden? Ik las iets over een aardklem op de cv, hoe gaat dat in zijn werk?

Hallo

Een voeding die niet geaard is veroorzaakt geen gekraak of geknetter hoor.

Blijf bij mijn eerste standpunt (slechte soldeerverbindingen ) (vonkjes) in de voeding.

De koude solderingen opnieuw solderen dient afdoende te zijn.

Uiteraard is een diagnose stellen op afstand niet echt evident , maar ...

Even testen op een geaard stopkontakt is uiteraard het snelste.

Aarden via ... via is wettelijk verboden , uiteraard wegens het gevaar dat dit kan opleveren.

Peter

Laatst bewerkt:
Ik ga mijn voeding niet openmaken, want ik kan niet overweg met de soldeerbout. Mischien eens kijken voor een 2ehands voeding, want mijn voedingkabel is een klein beetje open gescheurd. Ik ga het zo wel even op een geaard stopcontact uitproberen:rolleyes:

Hallo

Laat maar iets van u horen .

Indien jij het ziet zitten om tot hier te komen .....

Wil gerust eens kijken hoor . ( uiteraard gratis )

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan