Lemuel Fluere

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Ter toelichting: ik heb vrijwel geen kennis noch ervaring met website-bouw. Ben als vrijwilliger onbetaald adviseur van een zzp'er op IT-gebied. Het is een beetje de situatie van een lamme die een blinde adviseert op dit gebied.
Er is een website die zo'n 5 jaar geleden gebouwd is door een stel studenten die niet meer aanspreekbaar zijn.
De site is gebouwd met een programma dat Lemuel Fluere heet.
Mijn vriend kan wel met dat programma (via de webbrowser) aanpassingen doen aan de site.

Maar nu gaat hij veranderen van webhost en komen er allerlei vragen zoals:
  • hoe maak ik een back up?
  • hoe verhuis je deze site? wat moet je daar voor doen?
  • waar moeten we verder op letten?

Graag advies

Is het gemaakt door deze lui?

http://www.lemuel.nl/

...want dan ben ik bang dat dit een programma is dat door hun zelf is gemaakt, en niet erg succesvol was, anders kon ik er wel veel meer over vinden.

In het eenvoudigste geval kan je gewoon de bestanden downloaden, en de database back-uppen (vraag dit na bij de huidige host), en deze bij de nieuwe host restoren. Maar om dat zeker te weten zul je op de server moeten kijken.

Maar er is een goede kans dat je beter af bent wannneer je gewoon opnieuw begint, en dit keer in een gangbaar CMS de site laat bouwen. Je zult hoe dan ook iemand met kennis van zaken moeten hebben, en dan dan kan je beter met een leeg vel beginnen in plaats van iets te reanimeren wat al jaren dood is.

Ja, ik denk van wel. Ik heb ze al een mailtje gestuurd met dezelfde vragen, maar ik ben bang dat jouw advies het meest voor de hand ligt. Alleen heb ik weinig zin (en geen tijd) om "eventjes" een website te gaan bouwen.

Als het toch moet, wat raad je aan voor een totale leek op website-gebied zoals ik? Google sites?

Oh, ik wist niet dat het de bedoeling was dat je ook de website ging maken (doe je dat ook onbetaald?)

Als beginner zou ik je aanraden om je te verdiepen in Wordpress, oorspronkelijk bedoeld als blog-software maar tegenwoordig een prima alternatief om kleine tot middelgrote websites mee te maken. Dat wil niet zeggen dat je het zo onder de knie hebt, maar er is een enorme community en gigantisch veel informatie over te vinden.

Waarom wil je vriend eigenlijk van host veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan