• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lengte drop down

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
ik heb hetvolgende probleem:

ik heb een drop down list via validatie gemaakt,en de keuzemogelijkheden verwijzen nr cellen B1:B5

nu, in elk van deze B cellen staat veel informatie (op 3 lijnen per cel), is het mogelijk dat als ik uit de drop down list de keuze selecteer, dat deze niet volleidg verschijnt zoals in cel B1? ik kan de drop down list wel manueel verkleinen dat je enkel de eerste lijn ziet van de cellen, maar als ik dan een selectie maak, dan wordt dat formule vak weer helemaal vol weergegeven zoals in de cellen B1:B5..

ik heb hetvolgende probleem:

ik heb een drop down list via validatie gemaakt,en de keuzemogelijkheden verwijzen nr cellen B1:B5

nu, in elk van deze B cellen staat veel informatie (op 3 lijnen per cel), is het mogelijk dat als ik uit de drop down list de keuze selecteer, dat deze niet volleidg verschijnt zoals in cel B1? ik kan de drop down list wel manueel verkleinen dat je enkel de eerste lijn ziet van de cellen, maar als ik dan een selectie maak, dan wordt dat formule vak weer helemaal vol weergegeven zoals in de cellen B1:B5..

Begrijp ik het goed dat je maar een gedeelte van de dropdown wilt zien in de cel?
De breedte van de kolom bepaalt wat er zichtbaar is van de dropdownlijst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Begrijp ik het goed dat je maar een gedeelte van de dropdown wilt zien in de cel?
De breedte van de kolom bepaalt wat er zichtbaar is van de dropdownlijst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ja, idd, maar als k dan de selectie maak uit de drop down, dan verschijnt in het menu "formule" de volledige omschrijving zoals die te vinden is in de cellen B1:B5.. en k wil dat ook na keuze uit drop down list, dat enkel de eerste lijn van de cellen b1:B5 getoond worden in de drop down list..

Sorry, maar ik begrijp hier niets van. Heb je een voorbeeldbestand?

jazeker.
je moet in cel A3 kiezen.. (nu er is mr een mogelijkheid, mr stel dat er meerdere zijn)..
je ziet in cel A1 dat er 3 lijnen ingevoerd zijn.. nu, als ik in de drop down list de keuze aanklik,dan krijg ik in de formulebalk de volledige inhoud van cel A1 te zien.. dit wil ik niet.. nu denken jullie, wrm geef je dan in cel A1 al die info.. dat is nodig om in mijn file een vert.zoeken of dblezen functie goed te laten werken..

Bijlagen

Als je cel A1 kiest, dan zal je ook cel A1 zichtbaar krijgen.

Jouw manier van invoeren in cel A1 is op z'n minst gezegd niet handig. De 3 regels die nu in A1 zitten moet je zetten in 3 apparte cellen b.v. B1 t/m B3, zodat je hierna kan kiezen (via valideren > lijst) uit B1, B2 of B3.

p.s. als je nou echt 2 regels in 1 cel wilt kan dit ook met ALT-ENTER.

Laatst bewerkt:
Als je cel A1 kiest, dan zal je ook cel A1 zichtbaar krijgen.

Jouw manier van invoeren in cel A1 is op z'n minst gezegd niet handig. De 3 regels die nu in A1 zitten moet je zetten in 3 apparte cellen b.v. B1 t/m B3, zodat je hierna kan kiezen (via valideren > lijst) uit B1, B2 of B3.

p.s. als je nou echt 2 regels in 1 cel wilt kan dit ook met ALT-ENTER.

vreesde idd dat dat niet mogelijk ging zijn.. no problem :-) we vinden wel een oplossing

bedankt vr de tip alt-enter. ik was vanmorgen zo verdwaad dat ik hele tijd ctrl enter probeerde,en toen dat niet lukte,heb ik maar onorthodox gewerkt ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan