Lengte Utp Kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetje33

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 aug 2002
Ik wil graag een P2P netwek maken, hiervoor gebruik ik een crosskabel. DE lente van de kabel bedraagt 60meter, ik krijg geen verbinding, komt dit door de kabel??

Mvgr,

Gerben

Google --> Intranet (RJ-45 & UTP) -->

De maximum kabellengte van een UTP netwerk t.b.v. data is 90 meter. De lengte van een verbinding mag maximaal 100 meter bedragen. Dat houdt in dat de resterende 10 meter kan worden gebruikt voor de patchkabel in de centrale lokatie en voor de kabel die de computer met de wandkontaktdoos verbindt.

Hmm, oke in theorie dus, maar in de praktijk werkt het niet. Iemand een ander idee waardoor dit zou kunnen komen

ik heb hier ook een kabel liggen van 60 m en die werkt perfect hoor ...

Vergeet niet : dat hoe langer u kabel is, hoe meer verlies en hoe meer kans dat ie ergens kapot zit ...

Nou okee dan, de kabel lengte mag maximaal 100 meter zijn, 90 meter tussen aansluitingen en 5 meter aan weerskanten voor aansluiting, dat is het maximum.
De niet werkende manier die je nu hebt ligt dan mischien aan het niet goed aansluitten van de connectors op de kabel.
Is er helemaal geen verbinding of wil je toevallig nog iets tussen de pc's plaatsen, een crosskabel gebruik je alleen voor een rechtstreekse verbinding tussen de pc's
Een aansluit schema van een crosskabel vindt je HIER

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan