Hallo allemaal,
Ik ga m'n woning verbouwen (vergroten) en wil het benodigd materiaal uitrekenen mbv excel en vraag Ik vraag mij af of het volgende mogelijk is:
ik teken in autocad een lijn (die de vorm van een "U" heeft),
met een lengte van: 12,5 m1.
Deze waarde vul ik in m'n excelblad in, en gebruik als basis voor verdere berekeningen.
Nu kan ik dit getal keer de hoogte doen (3,0 m1) nu heb ik de oppervlak van de buitenmuur uitgerekend.
De volgende stap is dat ik de lijn (van 12,5 m1.) in z'n geheel 140 mm naar links, rechts en boven wil verkleinen, dus dat de lijn (denkbeeldig) evenredig naar binnen gaat.
(om de m2. van de spouwmuur isolatie uit te rekenen)
Ik vul dus in excel "140" in. Kan excel dan de lengte van de lijn uitrekenen?
De volgende stap is dat de cel waar ik 140 heb ingevuld nu 240 wil invoeren.
(om de m2. van de binnenmuur stenen uit te rekenen).
Ook wil ik graag deze lijn vergroten (om de m3. voor het beton van de fundering uit te rekenen, breedte en hoogte van de fundering is bekend). Ik wil eigenlijk niet elke keer een lijn gaan tekenen (offsetten) in autocad.
Ik denk dat ik hier heel veel aan kan hebben, en dat iemand mij wil helpen.
Als ik iets niet goed heb uitgelegd laat het me dan even weten dan doe ik een nieuwe poging.
Vr.gr.
Henri!
Ik ga m'n woning verbouwen (vergroten) en wil het benodigd materiaal uitrekenen mbv excel en vraag Ik vraag mij af of het volgende mogelijk is:
ik teken in autocad een lijn (die de vorm van een "U" heeft),
met een lengte van: 12,5 m1.
Deze waarde vul ik in m'n excelblad in, en gebruik als basis voor verdere berekeningen.
Nu kan ik dit getal keer de hoogte doen (3,0 m1) nu heb ik de oppervlak van de buitenmuur uitgerekend.
De volgende stap is dat ik de lijn (van 12,5 m1.) in z'n geheel 140 mm naar links, rechts en boven wil verkleinen, dus dat de lijn (denkbeeldig) evenredig naar binnen gaat.
(om de m2. van de spouwmuur isolatie uit te rekenen)
Ik vul dus in excel "140" in. Kan excel dan de lengte van de lijn uitrekenen?
De volgende stap is dat de cel waar ik 140 heb ingevuld nu 240 wil invoeren.
(om de m2. van de binnenmuur stenen uit te rekenen).
Ook wil ik graag deze lijn vergroten (om de m3. voor het beton van de fundering uit te rekenen, breedte en hoogte van de fundering is bekend). Ik wil eigenlijk niet elke keer een lijn gaan tekenen (offsetten) in autocad.
Ik denk dat ik hier heel veel aan kan hebben, en dat iemand mij wil helpen.
Als ik iets niet goed heb uitgelegd laat het me dan even weten dan doe ik een nieuwe poging.
Vr.gr.
Henri!