lengte van een variablele in een array

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesstruijk

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
hoi

het volgen de probleem in VB 2008
ik heb een array als volgt gemaakt in een module

Module Module1
Public Structure klant
Public naam As String
Public adres As String
End Structure

Public KL(10) As klant

End Module

Hoe kan ik bv de array KL.naam een lengte geven
In vb 6 doe ik dit als volgt
Public Naam As String * 35
Maar in vb2008 werkt dit niet
Wie Kan mij hier bij helpen ????

Hi,
helemaal helpen kan ik niet maar misschien kun je zelf nog een beetje bij studeren hierop.

Fixed length string bestaat niet meer: hieronder heb ik een link gezet naar een compatibility workaround.
Dan heb je nog de volgende optie: volgens MS moet je een VB6-project in VB2008 kunnen openen en dan krijg je de mogelijkheid om het project automatisch te upgraden naar .NET standaard. Dan krijg je eigenlijk ook voorbeelden te zien van hoe ze de string * probleempje oplossen.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/microsoft.visualbasic.compatibility.vb6.fixedlengthstring.aspx

Een mogelijkheid om de array fixed te vullen is het vullen van een grote string en daarna met de string.split-method naar een array te schrijven

Misschien heb ik je op het goede sporen gezet.... (ik hoop)

Hoi
Ik heb vb6 upgraden naar VB 2008 en het volgende kom daar uit
Public Test As New VB6.FixedLengthString(10)
Maar dit funtioneert niet in VB 2008
Heeft iemend nog een idee hoe het wel kan

Gr. Kees

Mag ik je vragen waarom je per sé een fixed length string wilt gebruiken?

ik wil graag een fixed length string gebruiken omdat in het vb6 programma hier veel mee hebt gewerkt
ik heb veel random files gemaakt hier mee
om de gegevens in vb 2008 in te lezen gaat het met een fixed length string vrij eenvoudig
ik kan het ook met een lineInput inlezen en deze dan in stukjes verdelen maar aangezien dat er in een line wel 40 verschillende gegeven staan gaat het een stuk eenvoudiger een fixed length string

gr kees

ik wil graag een fixed length string gebruiken omdat in het vb6 programma hier veel mee hebt gewerkt
ik heb veel random files gemaakt hier mee
om de gegevens in vb 2008 in te lezen gaat het met een fixed length string vrij eenvoudig
ik kan het ook met een lineInput inlezen en deze dan in stukjes verdelen maar aangezien dat er in een line wel 40 verschillende gegeven staan gaat het een stuk eenvoudiger een fixed length string

gr kees

Hi, gebruik jij in de files delimiters zoals komma's of slashes en dat soort dingen?

Ik begrijp het. Upgraden blijft altijd lastig, maar qua performance en onderhoud ga je er waarschijnlijk toch op voorruit om een conversie te schrijven en niet meer aan die fixed length te blijven hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan