NogGeenGuru
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 aug 2015
Hallo allemaal,
Ik heb een tooltje gemaakt die lengtes bij elkaar optelt.
Ter verduidelijking heb ik een voorbeeld bestand bij gevoegd.
In kolom B staat de lengte, in kolom C een laag nummer (min), In kolom D een hoog nummer (max).
De lengte in B hoort bij alle nummers van laag t/m hoog.
In de cellen daarnaast staat in het geel nummer 1 t/m 10. Normaal gesproken is dit 1 t/m 900 maar ik heb het voorbeeld bestand kleiner gemaakt i.v.m. de maximale grootte om te uploaden op het forum.
als de gele cel in tussen de getallen in kolom C en D valt dan moet de lengte (in B) bij dit nummer opgeld worden.
het tooltje werkt op dit moment. maar in het echte bestand zijn er 24000 lengtes onder elkaar gezet.
als ik dit maak dan loopt excel vast.
Ik denk dat er dan zo veel forumles staan dat excel het niet meer trekt.
weet iemand een manier om dit te doen die wat minder geheugen in beslag neemt?
Ik heb een tooltje gemaakt die lengtes bij elkaar optelt.
Ter verduidelijking heb ik een voorbeeld bestand bij gevoegd.
In kolom B staat de lengte, in kolom C een laag nummer (min), In kolom D een hoog nummer (max).
De lengte in B hoort bij alle nummers van laag t/m hoog.
In de cellen daarnaast staat in het geel nummer 1 t/m 10. Normaal gesproken is dit 1 t/m 900 maar ik heb het voorbeeld bestand kleiner gemaakt i.v.m. de maximale grootte om te uploaden op het forum.
als de gele cel in tussen de getallen in kolom C en D valt dan moet de lengte (in B) bij dit nummer opgeld worden.
het tooltje werkt op dit moment. maar in het echte bestand zijn er 24000 lengtes onder elkaar gezet.
als ik dit maak dan loopt excel vast.
Ik denk dat er dan zo veel forumles staan dat excel het niet meer trekt.
weet iemand een manier om dit te doen die wat minder geheugen in beslag neemt?