Lenovo E520 start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

cdereuver

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2012
Hallo,

ik heb anderhalf jaar een Lenovo E520.
Vandaag viel deze opeens uit, en opladen werkt ook niet meer.
Ik heb al geprobeerd de spanning weg te halen (knop lang inhouden zonder accu), en de oplader getest.

Ook het lampje bij de ingang gaat niet aan.

Kan iemand mij helpen?

Hoi,

Wat ik als eerst zou controleren of de voeding nog spanning geeft dit kan me een multimeter.Geeft deze spanning dan de aansluiting bij notebook controleren eventueel even met stekker bewegen kijken of je dan wel wat ziet branden.

Brandt het lampje van je adapter ?

Let wel, je hebt 2 jaar garantie !!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wat ik als eerst zou controleren of de voeding nog spanning geeft dit kan me een multimeter.Geeft deze spanning dan de aansluiting bij notebook controleren eventueel even met stekker bewegen kijken of je dan wel wat ziet branden.

Dit heb ik al gedaan ;)

Blijkbaar dus maar 1 jaar garantie.
Garantie is dus verlopen.

Kan iemand helpen?

Hallo

Heb je nu wel uitgangsspanning of niet op uw netadapator (gemeten met een multimeter).

"Dit heb ik al gedaan " = niet wat men een duidelijk antwoord noemt ..:o

transfo ter illustratie:

http://www.benl.ebay.be/itm/AC-Adap...Accessories_PowerSupplies&hash=item2a16326fcb

De dikke ring buitenzijde --> gnd

De dikke ring binnenzijde --> +20V

Het kleine centerpinnetje is een feedback naar de laptop toe , en is niet van belang voor deze meting...

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo

Heb je nu wel uitgangsspanning of niet op uw netadapator (gemeten met een multimeter).

"Dit heb ik al gedaan " = niet wat men een duidelijk antwoord noemt ..:o

Peter

Sorry, niet zo goed gelezen :o

Er kwam gewoon spanning uit. Waarschijnlijk ligt het dus ook echt aan de voeding binnen in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan